۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۰۲۲
حجت الاسلام جوانبخت مطرح کرد؛

وقف مشارکتی بهترین راهکار توسعه فعالیت های قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: روحانیان در ماه رمضان، به تبلیغ موقوفات قرآنی و وقف مشارکتی بپردازند تا شاهد افزایش موقوفات قرآنی و به تبع آن تقویت موسسه ها و فعالیت های قرآنی باشیم.
حجت الاسلام جوانبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در جلسه شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: درد فعالیت های قرآنی  نبود اقدامات مبنایی است و موسسه های قرانی گله مند از مباحث مالی اند.

وی با اظهار تاسف از اینکه ترازوی فعالیت های قرآنی به سمت برگزاری مسابقات قرآن سنگینی می کند، اذعان داشت: گاها شاهد برگزاری مسابقات قرآن از سوی نهادها و ارگانهای مختلف با هزینه های چند ۱۰۰ میلیونی هستیم  که خروجی آنچنانی ندارند و چه بهتر که این مبالغ به موسسه های قرانی اختصاص می یافت‌.

حجت الاسلام جوانبخت موازی کاری در فعالیت های قرآنی را موجب هدررفت منابع دانست و افزود: اعتبارات مسابقات متعدد قران می تواند برای تقویت موسسات قرآنی، تربیت مربی و آموزش های تخصصی قرآن صرف شود.

وی اذعان داشت: متاسفانه ها دولتها کمترین توجه را به موسسه ها و فعالیت های قرآنی دارند بنابراین باید سمت و سوی فعالیت های خیری و مردمی را به فعالیت های قرانی سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به نبود موقوفه قرآنی در استان، اظهار داشت: از ۵۰۰ وقف جدید ثبت شده در سه سال گذشته، تنها یک موقوفه قرآنی است که سال گذشته و در جریان برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قران کریم ثبت شد.

حجت الاسلام جوانبخت اضافه کرد: روحانیت در ایام تبلیع ماه مبارک رمضان، به تبلیغ موقوفات قرآنی و وقف مشارکتی بپردازند تا شاهد افزایش موقوفات قرآنی و به تبع آن تقویت موسسه ها و فعالیت های قرآنی باشیم.

مسعود مجرد، مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه به مراسم جمع خوانی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: جمع خوانی قران کریم، شاخص ترین فعالیت قرآنی در شهر ارومیه و الگویی برای سایر شهرستانها است و می طلبد نهادهای مختلف برای اجرای هرچه بهتر آن  پای کار آیند.

وی با اشاره به محدودیت های اعمال شده از سوی شورای هماهنگی و توسعه فعالیت های قرآنی کشور برای تلاوت قاریان، اظهار داشت: جمع خوانی قران، ویترین قاریان قران استان است که هرچقدر متنوع تر و متکثرتر باشد افتخاری برای جامعه قرانی استان است که گویا نسبت به سالهای قبل محدودتر شده است.

مجرد با بیان اینکه سال گذشته، روزانه دو هزار و ۵۰۰ نفر در جمع خوانی قرآن حضور داشتند، ابراز امیدواری کرد امسال با تمهیدات اندیشیده شده، شاهد حضور هزاران نفری مردم  در این مراسم باشیم.

وی در پایان برای انعکاس فعالیت های قرآنی شهرستان های مختلف در ماه رمضان از شبکه استانی اعلام آمادگی کرد./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات