۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۵۶۵۱۲۵
کارشناس مرکز تخصصی مهدویت مطرح کرد؛

فرصت سازی های ضیافت الله برای انتظار

براساس دعاهای سفارش شده از سوی ائمه اطهار(ع) برای قرائت در ماه مبارک رمضان، علاوه بر طلب ظهور امام زمان (عج)، برخورداری از توفیق یاری ایشان را نیز از خدای متعال درخواست می کنیم.
انتظار رمضان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمجتبی فلاح، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در گفت وگو که به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان انجام شد، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، فرصت ویژه ای برای انس با خداوند و برقراری ارتباط هرچه بیشتر با ولی خداست.

وی اضافه کرد: در دعای افتتاح که قرائت آن در این ماه سفارش شده، از خداوند ظهور امام زمان (عج) نه برای امور شخصی خود بلکه برای تحقق دولت کریمه را می خواهیم؛ یکی از اعمال عام برای عبادت بیشتر در این ماه، دعا برای ظهور امام زمان (عج) است.

فلاح با بیان اینکه براساس دعاهای سفارش شده از سوی ائمه اطهار(ع) برای قرائت در این ماه، علاوه بر طلب ظهور امام زمان (عج)، برخورداری از توفیق یاری ایشان نیز از خدای متعال درخواست می شود، گفت: براساس روایات امام زمان(عج) دولت کریمه و نهال تحقق آن را به وسیله یاری یاران باوفای خود غرس می کنند.

ماه رمضان؛ ظرف زمانی مستعد برای آماده سازی یاران امام زمان(عج)

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: از این رو، در دعای افتتاح انسان از خداوند می خواهد: «وَ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی؛ مرا از جمله یاران امام زمان (عج) قرار ده و شخص دیگری را به جای من جایگزین نکن»؛ لذا ماه مبارک رمضان، به مثابه ظرف زمانی برای آماده سازی و کسب لیاقت شیعیان جهت یاری امام زمان (عج) است.

فلاح در پاسخ به این سوال که منتظران ظهور، انس با قرآن صامت در ماه رمضان را چگونه به انس با قرآن ناطق تبدیل کنند، گفت: پیامبر(ص) در آخرین روزهای عمر خود دو ثقل و یادگار گرانبها را برای مسلمانان به یادگار گذاشتند و فرمودند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ الثِّقْلَيْنِ كِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي وَ إِنَّهُمَا لَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ؛ میان شما دو چیز سنگین و گران‏ بها مى ‏گذارم، اگر بدان چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید: قرآن و عترت من أهل بیتم، و این دو از هم جدا نشوند تا در كنار حوض بر من درآیند»؛ یعنی اهل بیت (ع) و قرآن کریم از یکدیگر جداشدنی نیستند و تا زمانی که مسلمانان با هر دو آنها انس داشته باشند، گمراه نخواهند شد لذا انسان علاوه بر انس با قرآن در ماه مبارک رمضان باید به ائمه اطهار(ع) و بویژه امام زمان (عج) نیز توجه داشته باشد و از آنها غفلت نکند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت تاکید کرد: افرادی که تنها با قرآن مانوس اند، مانند پیروانی هستند که اهل بیت(ع) را کنار گذاشته و با نادیده گرفتن اهل بیت(ع)، سفارش پیامبر(ص) را انجام نداده اند.

انس با شریک القرآن، راهکار دستیابی به سعادت واقعی

وی با اشاره به اینکه شب های قدر قلب ماه مبارک رمضان است، ابراز کرد: در این شب ها، قرآن بر سر می گیریم و زیر سایه این معجزه الهی، خداوند را به تک تک ائمه اطهار(ع) قسم می دهیم که یکی از این بزرگواران امام زمان (عج) است، لذا نباید در این ماه از ایشان غافل شویم و باید بیش از پیش انس خود را با حضرت حجت(عج) افزایش دهیم که در صورت غفلت، تمام امور ما معطل خواهد شد.

فلاح با بیان اینکه براساس روایات، امام معصوم (ع) شریک قرآن محسوب می شود، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم انس حقیقی با قرآن داشته باشیم تا ما را به سمت سعادت واقعی رهنمون کند، باید به شریک القرآن یعنی امام زمان (عج) توجه داشته باشیم و با ایشانحضرت مانوس شویم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: شبستان

ارسال نظرات