۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۶۵۹۴۷
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه پشتوانه محکم و مطمئنی برای دوام و بقای انقلاب هستند

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حوزه های علمیه پشتوانه محکم و مطمئنی برای بقا و دوام انقلاب اسلامس هستند، گفت: حوزویان بی ادعاترین قشر در جامعه اسلامی محسوب می شوند که برای حفظ انقلاب و نظام دینی مقتدرانه در صحنه حضور دارند.
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در  ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در نشست رابطان و کارشناسان تهذیب و قرآن مدارس علمیه استان در ساری بر ضرورت اجرای دقیق طرح جامع تربیتی در مدارس علمیه تاکید کرد.

وی با بیان این که این که طرح جامع تربیتی فرصتی برای پرورش و تربیت طلاب مهذب و انقلابی است، افزود: هر چه در حوزه اخلاقی و تربیتی سرمایه گذاری شود اثرات اجرای آن در جامعه دینی بیشتر نمایان خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که طلاب ادامه دهندگان مسیر و سیره اهل بیت(ع) هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل طلاب پرورش یافته حوزه علمیه باید از لحاظ اخلاقی و رفتاری الگویی برای جامعه دینی باشند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه تهذب در حوزه های علمیه همواره جزء یکی از مسائل مهم و محوری تربیت طلاب بوده است، گفت:  در حال حاضر نیز از جمله مهم ترین دغدغه ها و سفارش جدی مراجع و علما توجه جدی به موضوع تهذب در حوزه است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به آغاز تعطیلات طلاب بر ضرورت برنامه ریزی مدیران و معاونان مدارس به منظور برگزاری دوره های ارتقایی و برنامه فرهنگی تربیتی در مدارس تاکیر کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تاکید بر اینکه تعطیلی برای حوزه و طلاب معنا ندارد، افزود: یک طلبه باید از همه لحظات عمر خود در جهت علم آموزی و همچنین کسب تقوا بهره گیرد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که وجود تعطیلات در حوزه یک آسیب جدی است و باید تا حد امکان کاهش پیدا کند، خاطرنشان: مدیران مدارس باید برای ایام تابستان برنامه قرآنی، فرهنگی و تربیتی متنوعی را برای پر کردن اوقات فراغت طلاب در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه مازندران تصریح کرد: فصل تابستان فرصت مغتنمی برای اجرای برنامه های قرآنی با حضور طلاب در مدارس علمیه است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر طرح حفط کل و جزء قرآن کریم در دو مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر و رستملا بهشهر برگزار می شود، بیان داشت: باید با یک برنامه ریزی مناسب این طرح در سطح دیگر مدارس استان فراگیر شود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان که ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای برگزاری برنامه ها و مسابقات قرآنی در سطح مدارس علمیه است، افزود: امروز طلاب حوزه های علمیه باید پیشگام در ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه باشند.

وی با تاکید بر این که حوزه های علمیه باید کلام و مفاهیم الهی را از مهجوریت خارج کنند، بیان داشت: گسترش مفاهیم قرآنی در متن جامعه نیازمند پیشگامی طلاب و حوزویان است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی برای رشد و تعالی بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلاب مهذب و انقلابی است، خاطرنشان: باید برای رشد و تعالی دینی و معنوی جامعه بیشتر از ظرفیت بالای حوزه های علمیه بهره گرفته شود.

حجت الاسلام طبرسی با تاکید بر این که حوزه های علمیه پشتوانه محکم و مطمئنی برای بقا و دوام انقلاب اسلامس هستند، گفت: حوزویان بی ادعا ترین قشر در جامعه اسلامی محسوب می شوند که برای حفظ انقلاب و نظام دینی مقتدرانه در صحنه حضور دارند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین و انقلاب به دنبال تضعیف جایگاه حوزه در متن جامعه هستند، افزود: حضور موثر طلاب می تواند خنثی کننده توطئه بدخواهان انقلاب و روحانیت باشد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات