۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۶۰۳۸
امام جمعه تبریز:

رهنمودهای رهبری فصل الخطاب سیاست خارجی کشور است

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رهنمودهای رهبری را فصل الخطاب سیاست خارجی کشور دانست و گفت: این‌که فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران نظام اظهار داشت: رهبر انقلاب به مسائل مهم داخلی و خارجی اشاراتی داشتند که تک تک موارد مطرح شده نیازمند تحلیل و بررسی است.

وی با بیان این‌که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مسائل بسیار مهمی در رابطه با برجام مطرح کردند و باید مورد توجه مسؤولان به ویژه دستگاه سیاست خارجی کشور قرار گیرد، تصریح کرد: معظم‌له فرمودند برای تصمیم‌گیری به ادامه برجام بدون آمریکا، باید اروپا تضمین‌هایی را بدهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اظهارات ضد و نقیض مقامات اروپایی درخصوص برجام گفت: اروپایی ها یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند در حالی که بدیهی بود اروپایی‌ها هرگز به آمریکا پشت نمی‌کنند و این‌که فکر کنیم اروپا در مقابل آمریکا می‌ایستد، خیال‌بافی است؛ با ای حال هنوز عده‌ای در نهایت تأسف  به توافق با اروپا امیدوار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب با طرح شروطی؛ موضع صریح و آشکار و بدون ابهام خود نسبت به برجام را مطرح کردند، در حقیقت اگر اروپایی‌ها این شرایط را قبول کنند، مذاکره ادامه خواهد یافت؛ در غیر این صورت مذاکره با کشورهایی که در مواقع حساس پشت آمریکا ایستاده‌اند؛ فایده ای ندارد.

وی جبران بدعهدی سابق و اعلام رسمی عهدشکنی آمریکا با یک قطعنامه، عدم طرح مباحث حاشیه‌ای مثل قدرت موشکی و نظامی ایران، مقابله با تحریم جمهوری اسلامی با تضمین فروش نفت و تجارت با ایران از سوی بانک‌های اروپایی را از جمله شروط طرح شده از سوی رهبر انقلاب برشمرد و گفت: اگر مسؤولان و مردم پای منافع ملی نظام بایستند، پیروزی قطعی است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سرنوشت کشور به برجام گره نخورده و تبلیغات دشمن نتیجه‌ای برای آنان نخواهد داشت، تصریح کرد: اخیرا نخست‌وزیر آمریکا که از کسوت جاسوسی به وزارت رسیده، ادعا کرده که اگر ایران ۱۲ شرط را رعایت کند؛ تحریم‌ها علیه کشور برداشته می‌شود.

وی با بیان این‌که همه آن ۱۲ شرط همان خواسته‌های زمان جورج بوش است، گفت: با وجود گذشت حدود دو دهه از دوران بوش پسر، اما شاهدیم که همچنان در سال ۲۰۱۸ آمریکا همان خواسته‌هایی را مطرح می کند که به آن اصرار دارد؛ آمریکایی ها بدانند که امروز شرایط فرق کرده و بیداری اسلامی فراگیر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم شکست داعش، جنگ‌های نیابتی و سایر توطئه‌های آمریکایی در منطقه را از جمله حوادث مهم بیست سال اخیر دانست و خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات اخیر در لبنان و عراق نشان داد که گفتمان انقلاب اسلامی در ممالک اسلامی نفوذ کرده است؛ از وزیر تاره‌کار آمریکا بداند که خیال‌بافی‌های دولت ایالات متحده هیچ‌گاه محقق نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز رحلت روحانی مجاهد، حجت الاسلام والمسلمین حسنی، امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت و اظهار داشت: آن عالم مجاهد یکی از یاران صدیق امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود که در قبل و بعد از انقلاب نقش پررنگی در مقابله با جریان های الحادی و التقاطی داشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایحان‌شرقی همچنین فرا رسیدن سالروز آزادسازی خرمشهر را تبریک گفت و یادآور شد: آینده کشور از آن جوانان است؛ طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ خرمشهرهایی در پیش داریم که شاید میدان جنگ نباشد، اما هوشیاری همه را می‌طلبد./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات