۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۰
کد خبر: ۵۶۶۶۴۹
یادداشت؛

کالای ایرانی حمایت عملی می‌خواهد نه شعاری

آنچه در برندسازی محصولات مهم است، جلب رضایت مشتریان است. زیرا به دست آوردن جلب رضایت مشتریان و حفظ آنها، دارایی ناملموسی است.
حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرگزاری رسا، آنچه در برندسازی محصولات مهم است، جلب رضایت مشتریان است. زیرا به دست آوردن جلب رضایت مشتریان و حفظ آنها، دارایی ناملموسی است كه سود و درآمد قابل توجهی برای تولیدكنندگان به دست می‌آورد. از جمله اقداماتی كه برای برندسازی باید صورت بگیرد، تبلیغات است. یك مدیر موفق برای برندسازی باید تبلیغات، بازاریابی، بسته‌بندی و سیستم فروش مشخصی برای محصولات خود داشته باشد. بسیاری از كارشناسان معتقدند كه ما علاوه بر ترویج فرهنگ استفاده از محصولات تولید ملی باید برای حمایت از نشان ایرانی بتوانیم كیفیت محصولاتمان را ارتقا دهیم.

محصولات داخلی باید بتوانند سلایق مصرف‌كنندگان داخلی را جلب كنند و با توجه به اینكه سلایق مردم به سمت محصولات خارجی و اجناس با كیفیت یا معروف خارجی تغییر پیدا كرده باید تلاش ویژه‌ای صورت گیرد كه محصولات باكیفیت و سالم ایرانی را در سلایق مردم جای بیندازند.

اگر دولت خواهان حمایت از صنعت ایرانی است، باید بتواند جلوی تخریب چهره محصولات ایرانی را بگیرد، زیرا اگر محصولات ایرانی در بین مردم جایگزین محصولات خارجی شود، مطمئناً اشتغالزایی صورت می‌گیرد و تولید ملی نیز به فروش می‌رسد. یكی از بزرگ‌ترین مشكلات صنعت ایران، فروش محصولات است. برندسازی همیشه در كنار صنعت بسته‌بندی و عرضه مناسب قرار می‌گیرد و مكمل فروش و محبوبیت محصول در بین جامعه می‌باشد. به نظر می‌رسد كه تمهیدات فروش با الگوبرداری از روش كارخانه‌های موفق جهانی و همچنین مدل‌های موفق فروش در بازار جهانی، می‌تواند مشی مناسبی در عرضه كردن یك كالا ارائه دهد.

متأسفانه نقش و فعالیت نهادهای متولی صنعت، معطوف به مسائل حاشیه‌ای شده و عملاً توجهی به برندسازی، فرآوری و فروش محصولات نمی‌شود. در حالی كه آنچه مهم است، این است كه بازار محصولات ایرانی حفظ و رونق یابد تا همه فعالان عرصه صنعت ایرانی اعم از كارخانه‌داران، تاجران، مدیران و كارگران به درآمد و سود لازم برسند و این در حالی است كه در برخی موارد حمایت بی‌اندازه از برخی محصولات با مصرف غیرضرور داخلی، باعث كاهش كیفیت محصولات شده و در نهایت بازار خوبی نیز برای آنها وجود ندارد و این باعث عدم رضایت مشتریان ایرانی و نگاه بدبینانه برای خرید دیگر كالاهای تولید ملی می‌شود.

نگاهی به كشور همسایه تركیه بیندازیم كه چگونه دولت با كمك به تولیدكننده و معاف بودن آن از پرداخت مالیات توانسته صنعت پوشاك خود را در برندهای معتبر خارجی معرفی كند و بخش بزرگی از بازار ایران را به خود اختصاص دهد. مطمئناً زمانی كه كیفیت تولید ملی از سوی تولیدكننده بالا باشد و تولیدكننده بداند از سوی دولت و دیگر نهادهای ذی‌ربط حمایت می‌شود، در نهایت محصول باكیفیتی به بازار عرضه می‌كند و همین امر باعث رونق بازار تولید ملی می‌شود. بنابراین تنها اقدامی كه باید از سوی دولت صورت گیرد این است كه از تولید ملی به صورت اصولی و منطقی در عمل و نه در حرف و شعار حمایت كند تا علاوه بر اشتغالزایی، بازار تولید ملی رونق یابد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان 

ارسال نظرات