۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۶۶۸۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حرکت امت حول محور ولایت مهم‌ترین عامل استواری انقلاب است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: این انقلاب همچون کوه استوار بوده و به دوران چهل‌سالگی، پختگی و بلوغ خود رسیده است و مهم‌ترین دلیل آن هم حرکت امت اسلامی حول محور ولایت و امامت است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جلسه تفسیر قران کریم که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در مسجد امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، در تفسیر آیه «خَلَقَ السَّماواتِ بِغَیرِ عَمَدٍ تَرَوْنَها وَ أَلْقی فِی الْأَرْضِ رَواسِی أَنْ تَمیدَ بِکُمْ»، اظهار کرد: خداوند به‌غیراز کوه‌های ظاهری، سلسله جبال دیگری برای بشر خلق کرده که نام آن سلسله جبال امامت است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: همان‌گونه که کوه‌ها طوفان‌ها را در هم می‌شکنند، امام هم در جامعه دینی در برابر فتنه‌ها و گردبادهایی که در جامعه به وجود می‌آید می‌ایستد و سینه سپر می‌کند و قدرت طوفان‌های سیاسی را می‌شکند.

وی گفت: از ابتدای انقلاب از جانب دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی، طوفان‌های سنگینی برای از پای درآوردن نظام اسلامی به وجود آمد؛ اما امام (ره) همچون کوه در برابر این طوفان‌ها ایستاد و نگذاشت این طوفان‌ها جامعه دینی را در هم بشکند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بعد از امام راحل (ره) هم حکیم فرزانه مقام معظم رهبری در این منصب به‌خوبی توانست در برابر ادامه طوفان‌هایی که شیطان‌صفتان عالم برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به راه انداختند بایستد.

وی اضافه کرد: این انقلاب همچون کوه استوار است و به دوران چهل‌سالگی، پختگی و بلوغ خود رسیده است و مهم‌ترین دلیل آن حرکت امت اسلامی حول محور ولایت و امامت است؛ زیرا ولی‌فقیه با درایت خود نمی‌گذارد طوفان‌ها امت اسلام را در هم بشکند و با سخنرانی در ابتدای سال همه طوفان‌های سالیانه دشمنان را خنثی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: سیاستمداران آمریکایی می‌گویند که ما نمی‌فهمیم چگونه است که رهبری ایران در ابتدای سال در حرم امام رضا (ع) با یک ساعت سخنرانی کردن چگونه می‌تواند نقشه‌های یک‌ساله و چندساله ما را بر هم بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید بگوییم که شما نمی‌فهمید و نخواهید فهمید؛ چراکه خداوند دشمنان اسلام را از احمق‌ها آفریده است و این موضوع را امام سجاد (ع) فرموده است که: «الحمدلله الذی جعل اعدائنا من الحمقاء و الجهلاء» یعنی سپاس خداوند را که دشمنان ما را از احمق‌ها و جاهلان خلق کرده است./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات