۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۶۸۰۴۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

احداث سه مسجد برای سه روستای مانه و سملقان، برپایی شش پایگاه جمع‌آوری زکات فطره در فاروج و وصول ۴۰۰ اثر در کنگره ادبیات آیینی خراسان شمالی عناوین برخی از اخبار این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، زیانلو، مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی مانه و سملقان گفت: سه مسجد برای سه روستا در شهرستان مانه و سملقان در حال احداث است.

وی افزود: این مساجد در روستاهای باران آباد، کال شور و حاج حسین هر یک با اعتبار ۵۰ میلیون تومان در حال احداث است و اعتبارات احداث این سه مسجد از محل منابع سپاه است.

زیانلو همچنین از احداث ۲ مدرسه برای ۲ روستای محروم خبر داد و اضافه کرد: این مدارس در روستاهای کال شور و حاج حسین بخش مانه با اعتباری بیش از ۱۴۰ میلیون تومان ساخته می‌شود.

 6 پایگاه جمع‌آوری فطریه در فاروج

صفی پور، دبیر شورای زکات فاروج گفت: شش پایگاه در روز عید سعید فطر در شهرستان فاروج برای جمع‌آوری زکات فطریه برپا می‌شود و شهروندان می‌توانند برای پرداخت مبالغ فطریه و کفاره‌شان به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به این‌که سال گذشته 106 میلیون تومان زکات فطریه در این شهرستان جمع‌آوری شد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود زکات جمع‌آوری‌شده امسال به 200 میلیون تومان برسد.

400 اثر به کنگره ادبیات آئینی خراسان شمالی رسید

وحید نمازی، رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از وصول 400 اثر به دبیرخانه سومین کنگره ادبیات آئینی استان خبر داد و گفت: تعداد آثار در بخش شعر بیش از داستان است، ازاین‌رو شاهد حضور شاعران بیش از نویسندگان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: فراخوان این کنگره در دو بخش شعر و داستان با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی و حوزه هنری گلستان ویژه استان‌های خراسان شمالی و گلستان در بهمن‌ماه سال گذشته منتشر و به دلیل استقبال خوب هنرمندان تا 31 اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

آغاز به کار کلاس‌های اوقات فراغت در بجنورد

علی قلی زاده، معاون پرورشی تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: کلاس‌های اوقات فراغت شهرستان بجنورد با برگزاری رده‌های ورزشی فوتسال در سالن ورزشی دانش‌آموز آغاز شد.

وی با اعلام اینکه ثبت‌نام‌ها همچنان تا 5 تیرماه ادامه دارد، گفت: تاکنون 250 دانش‌آموز پسر و دختر در کلاس‌های ورزشی برای آموزش در 10 سالن ورزشی در سطح شهر ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود با تعطیلی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم این آمار به سه برابر افزایش یابد./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات