۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۱۹۰
آیت الله سلیمانی:

قرآن سند جاودانه حقانیت اسلام است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که قرآن کریم کلام مستقیم و دست نخورده پروردگار عالمیان است، گفت: قرآن سند جاودانه حقانیت دین مبین اسلام است.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی شبکه استانی هامون با بیان این که ارتباط ما با قرآن نباید محصور در ماه رمضان باشد، گفت: ما وظیفه داریم که در همه ایام سال با قرآن مأنوس باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که بر اساس روایات حداقل میزان تلاوت قرآن در هر روز، 50 آیه است، اظهار داشت: برخی علما و بزرگان مقید بودند در هر روز یک جزء از قرآن کریم را تلاوت کنند و این کار را مخصوص ماه مبارک رمضان نمی دانستند.

وی اضافه کرد: در سیره و زندگانی امام رضا(ع) آمده است که ایشان در هر سه روز یک مرتبه قرآن کریم را ختم می کردند.

آیت الله سلیمانی خطرنشان کرد: حال که افراد در هر روز ماه مبارک رمضان یک جزء قرآن تلاوت می کنند، باید سعی کنند تا پس از این ماه پرفضیلت نیز بر این کار مداومت داشته باشند تا انس با قرآن کریم برای آن ها به یک سیره تبدیل شود.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: انس با قرآن کریم یکی از سرمایه های زندگانی ما است، بر این اساس نباید اجازه دهیم این سرمایه عظیم را که در ماه مبارک رمضان کسب کرده ایم به آسانی از دست مان برود.

وی با بیان این که قرآن کریم کلام مستقیم و دست نخورده پروردگار عالمیان است، ابراز داشت: قرآن سند جاودانه حقانیت دین مبین اسلام است.

آیت الله سلیمانی یادآور شد: دیگر کتب آسمانی دچار تحریف شده اند، اما قرآن کریم هیچگاه دچار تغییر، حذف و یا اضافه نشده است و کسانی که در این زمینه شبهه ایجاد می کند سخنان شان قابل قبول نیست، زیرا خداوند در این کتاب آسمانی با نزول آیه شریفه «نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون» خود را نگهبان و حافظ قرآن کریم معرفی کرده است./841/پ203/ب1

ارسال نظرات