۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۵۶۸۳۹۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هجرت تبلیغی، زکات علم روحانیان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روحانیان باید زکات علم خود را با هجرت به شهرها و روستاها بپردازند.
یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام وافی، معاون فرهنگی قرارگاه پیشرفت و آبادانی کشور، اظهار داشت: طرح امام روستا که اخیراً از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال اجراست، یکی از طرح‌ها بسیار خوبی است که اگر در روستاها و دیگر مناطق کشور اجرا شود می‌تواند بر اقتصاد و فرهنگ جامعه تأثیرات بسیار خوبی بگذارد.

وی افزود: رابطه بین مردم و روحانیت مثل رابطه آب و ماهی است و همان‌گونه که اگر آب نباشد ماهی نمی‌تواند زندگی کند از این رو اگر روحانیت در جمع مردم حضور نداشته باشد، مردم نمی‌توانند سبک درست زندگی را بیاموزند و با مشکل مواجه خواهند شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: رفتن به بطن جامعه و مردم‌داری از مهم‌ترین رسالت‌های روحانیان است و اگر یک روحانی بتواند در این دو مورد موفق شود، جامعه دینی به کمال واقعی نزدیک می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: روحانیان باید زکات علم خود را با هجرت به شهرها و روستاها بپردازند.

وی به اهمیت حضور روحانیان پرتلاش در روستاها، اشاره کرد و افزود: روحانی پس از استقرار در مناطق شهری و روستایی باید پس از ساختن زیرساخت‌های اعتقادی مردم با تعیین اولویت‌های کاری خود، مشکلات موجود اعم از فرهنگ، اقتصاد، عمران و آبادانی مناطق را احصا کرده و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی و تلاش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: طرح امام روستا برای نخستین بار از سوی شخص نبی مکرم اسلام (ص) اجرا شد.

امام‌جمعه بجنورد افزود: هر روحانی که به‌عنوان امام روستا فعالیت دارد باید مدیریت و سیاست را بلد باشد تا بتواند به‌طور صحیح جامعه هدف خود را به سمت تعالی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: روحانیان به‌عنوان ارکان شهرها و روستاها هستند؛ ازاین‌رو باید مدیریت و سیاست را بلد باشند.

وی تأکید کرد: طلبه، روحانی و امام روستا باید عشق به کار و تولید و همگرایی را در جامعه ارتقا بخشیده و تنها به‌عنوان یک مبلغ حضور نداشته باشد؛ بلکه او باید همراه، همکار، همفکر و نفّاع برای مردم باشد./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات