۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۶۸۴۸۰
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی:

انسان در برابر تهدیدهای دشمن باید ثبات قدم داشته باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه انسان باید در برابر تهدید دشمن ثبات قدم باشد، گفت: خداوند مؤمنان را در برابر تهدیدها یاری می کند.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، شب گذشته در تفسیر آیات ۳۶ و ۳۷ سوره «زمر» در مسجد بعثت خرم آباد گفت: موضوع آیه ۳۶ سوره «زمر» کافی بودن خدا در برابر تهدیدات دشمن است؛ این آیه از آیات امید بخش و دلگرم کننده است.

وی با اشاره به اینکه از حربه هایی که مشرکان و کافران علیه پیامبر(ص) به کار می بردند، حربه تهدید بود، افزود: درزمان حال نیزدشمنان از این حربه استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به بی اعتنایی پیامبر(ص) به بت ها و اینکه مشرکان به پیامبر گرامی اسلام و گفتند بترس از خشم و غضب بت های ما، اگر بی اعتنایی کنی این بت ها تو را از بین می برند، در این زمان آیه ۳۶ سوره زمر نازل شد.

وی با اشاره به عبارت «أَلَیْسَ اللَّهُ بِکَافٍ عَبْدَهُ» یعنی آیا خدا کافی نیست برای عبدش، عنوان داشت: این عبارت استفهام تقریری دارد؛ در سوره زمر استفهام انکاری و تقریری فراوان به کار برده شده است و هر دو برای اعتراف گرفتن از مخاطب است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی افزود: در استفهام تقریری پاسخ و کلامی که در جواب می آید همیشه مثبت است و در استفهام انکاری شاید گاهی جواب منفی باشد.

وی با اشاره به اینکه در آیه 36 خطاب به پیامبر(ص) آمده است حمایت خداوند برای تو بس است، ادامه داد: خداوند مؤمنان را در برابر تهدیدها یاری می کند، خداوند پشتیبان مومنان است.

امام جمعه خرم آباد آیه 36 سوره زمر را مایه دلگرمی دانست و عنوان داشت: آیات قران صراحت و به روشنی بر این دلالت دارد که انسان در برابر تهدید دشمن باید ثبات قدم داشته باشد، نترسد و اضطرابی به دل راه ندهند.

وی تصریح کرد: دلی که خدا در آن جای بگیرد آن دل آرامش و اطمینان دارد، غیر از خدا خیالات و اوهام است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی ادامه داد: با توجه به آیات 36 و 37 سوره زمر هرکسی که خدا او را گمراه کند پس چه کسی می تواند او را هدایت کند و آن کسی که خدا او را هدایت کند پس دیگر برای او گمراه کننده ای نیست.

وی با بیان اینکه از موضوعات مطرح شده در قرآن کریم مسأله هدایت و ضلالت است، خاطرنشان کرد: هدایت دو قسم است، عمومی یا تشریعی و هدایت خاص یا تکوینی، این هدایت متعلق به کسی است که در مسیر درست قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با اشاره به آیه ۳۷ سوره زمر«أَلَیْسَ اللَّهُ بِعَزِیزٍ ذِی انتِقَامٍ» افزود: خداوند از کسی که به بی راهه رفته انتقام می گیرد./9451/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات