۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۵۷۰۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

مطالبه گری از مسؤولان حق مردم است

استاد حوزه علمیه گفت: مطالبه گری از مسؤولان حق مردم است اما اگر در حین مطالبه‌گری فریاد منافقان بلند شود و کسی همصدا با آن فریاد باطل شعار دهد در قیامت نمی‌تواند پاسخگو باشد.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، روز دوشنبه در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در امامزاده ابوالحسن(ع)، گفت: امروز اسلام بسیار گسترش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر دشمن با همه توان وارد میدان شده تا اسلام را نابود کند امروز جنگ، جنگ احزاب است و تنها راه حل و مقابله با دشمن مقاومت است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تاکید بر اینکه مردم باید مراقب توطئه و فتنه دشمنان باشند، ابراز کرد: امام صادق(ع) به شیعیان می‌فرمایند: شما زینت ما باشید؛ کسی که ادعای شیعه بودن دارد نباید اهل تنبلی، اعتیاد، اختلاس، گرانفروشی و ... باشد بنابراین با شهرت پرستی، شهوت و اختلاس نمی‌توان برای ائمه اطهار(ع) زینت بود.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: اگر کسی می‌خواهد یار امام زمان(عج) شود باید رضایت الهی را در نظر بگیرد نه رضای کدخدا را؛ ما انتخابات زیادی پس از انقلاب اسلامی انجام دادیم و بسیاری از افراد در انتخابات خود را وامدار احزاب و گروه‌های خاص دانستند و به کسانی رای دادند که نباید رای می‌دادند بنابراین در همه امور انسان باید تنها رضای خدا را درنظر بگیرد و از ناراحتی دیگران هراس نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید در قیامت پاسخگوی اعمال خود باشد، گفت: مسؤولانی که اختلاس می‌کنند و یا اهل اشرافی گری هستند در قیامت نمی‌توانند پاسخگوی اعمالشان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: مطالبه گری از مسؤولان حق مردم است اما اگر در حین مطالبه‌گری فریاد منافقان بلند شود و کسی همصدا با آن فریاد باطل شعار دهد در قیامت نمی‌تواند پاسخگو باشد.

استاد حوزه علمیه در بیان اینکه ناامید کردن شیطان از ویژگی‌های یاران اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: زمانی که برای حضرت عباس(ع) امان نامه آوردند ایشان امید دشمن را ناامید کرد امروز مسؤولان به عنوان علم داران ولایت باید امید دشمن را ناامید کنند و فریب وعده دوتابعیتی دشمن که همان امان نامه است را نخورند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات