۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۷۱۳۳۰
نماینده مجلس:

دشمنان هویت دینی و اعتقادی جوانان را هدف گرفته‌اند

ساعی با بیان این‌که همواره از سوی جوامع غربی و شرقی دو نگرش افراطی و تفریطی، زنان را مورد هجمه قرار داده است، گفت: امروز دشمنان هویت دینی و اعتقادی جوانان را هدف گرفته‌اند.
زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، زهرا ساعی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس امروز در همایش «مدافعان حریم خانواده، مروارید و صدف» که به مناسبت گرامیداشت هفته حجاب و عفاف در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: قبل از اسلام، نگرشی نامطلوب نسبت به زن در جوامع حاکم بود، به گونه‌ای که زنان صرفاً اجابت‌کننده مطالبات خانواده و مردان بودند.

وی با بیان این‌که ظهور اسلام و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) نگاهی متفاوت و متعادل نسبت به بانوان را در جامعه گستراند، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام همواره نگرش‌های افراطی و تفریطی را مورد نکوهش قرار داده و بر تعادل و میانه‌رویی تاکید دارد که اگر تمام آموزه های وحیانی مورد توجه قرار گیرد، شاهد انحرافات و معضلات فرهنگی متعدد نخواهیم بود.

این نماینده مجلس با تأکید بر این‌که همواره از سوی جوامع غربی و شرقی دو نگرش افراطی و تفریطی، زنان را مورد هجمه قرار داده است، گفت: نگاه ابزاری نسبت به زنان در غرب رایج بوده و در دهه‌های گذشته تفکر غربی با شعار آزادی زن مسائلی را رایج کرد که امروز خود به اشتباهات گذشته معترف هستند.

ساعی با اشاره به این‌که هفته حجاب فرصتی است تا در جهت تداوم هر چه بهتر ترویج ارزش‌های دینی و اعتقادی تلاش کنیم، تصریح کرد: باید قبول کرد که وضعیت کنونی جامعه، مطلوب نیست؛ امروز دشمنان هویت دینی و اعتقادی جوانان را هدف گرفته‌اند.

وی با بیان این‌که ارزش‌ها و فرائض دینی مورد هجمه بدخواهان اسلام و مکتب تشیع قرار گرفته است، افزود: حقیقت واقعیت امروز جامعه این است که جوانان خواسته‌ها و مطالباتی از جامعه دارند که نتوانستیم اجابت کنیم؛ امروز هم رسانه‌ ملی و هم متولیان فرهنگی باید با ادبیات نسل جوان و مطالبات آنان آشنا بوده و سپس تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس کم‌کاری و ضعف در کارکرد برنامه‌ها فرهنگی و اعتقادی را عامل اختلال در هویت دینی جوانان دانست و خاطرنشان کرد: این کم‌کاری‌ها با وجود هیأت‌های مذهبی، مساجد و کانون‌های متعدد فرهنگی نگران‌کننده است، باید بازنگری لازم انجام گیرد و این زنگ خطری است که باید جدی گرفته شود.

همچنین سونیا اندیش، عضو شورای شهر تبریز در سخنانی با بیان این‌که حجاب و عفاف موضوعی الزاماً و صرفا برای زنان نیست، اظهار داشت: خداوند متعال در سوره نور برای نگاه مردان سفارش‌هایی دارد که نشان می دهد مسأله عفت مختص همه آحاد جامعه است.

وی نگرش کالاگونه با زنان را برگرفته از تفکر غربی و مغایر با آموزه های دین مبین اسلام دانست و گفت: متاسفانه در حال حاضر بخش عمده فضای مجازی به یک تهدید تبدیل شده تا به یک فرصت، اگر نتوانیم به لحاظ اعتقادی و فرهنگی خانواده ها را توانمند، محکم و خودباور کنیم، با بحران هویتی گسترده مواجه خواهیم شد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات