۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۵۷۲۶۵۳

چاپ سوم «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا»

در این کتاب این مباحث تببین و تحلیل می شود: مفهوم جاهلیت، عقاید جامعه جاهلی، بازگشت جاهلیت، زمینه های بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا و راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا.
جاهل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر نشر معارف چاپ سوم کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» نوشته حجت الاسلام دکتر جواد سلیمانی امیری، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) را منتشر کرد.

در بخشی از مقدمه این کتاب چنین می‌خوانیم: «در زيارت أربعينِ سيدالشّهدا(ع) که شيخ طوسی آن را در «تهذيب الاحکام» و «مصباح المتهجد» از امام صادق(ع) نقل کرده است، مي‌خوانيم: "بذل مهجته فيک ليستنقذ عبادک من الجهاله و حيره الضلاله"؛ [حسين بن علي(ع)] خون درون قلبش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و حيرت گمراهي نجات دهد.

طبق اين بيان، نجات امّت پيامبر(ص) از «جهالت»، هدف اصلي قيام اباعبدالله(ع) بوده است. از اين‌‌ رو، در این نوشتار، ابتدا مقصود از جاهلیّت و جامعة جاهل، سپس چگونگی تکرار جاهلیت در صدر اسلام و سرانجام علّت پیدایش مجدد آن در میان امّت پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار مي‌ دهیم.»

در این کتاب این مباحث تببین و تحلیل می شود: مفهوم جاهلیت، عقاید جامعه جاهلی، بازگشت جاهلیت، زمینه های بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا و راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا.

چاپ سوم کتاب «راز بازگشت جاهلیت در عصر عاشورا» در 63 صفحه، قطع پالتویی، صفحه آرایی جذاب و دورنگ، شمارگان 2000 نسخه و قیمت 4500 تومان منتشر شده است.

دفتر نشر معارف پیش از این، از این پژوهشگر و نویسنده کتابهایی چون «رسالت ما، زمانه ما» و «ریزش خواص در حکومت علوی» منتشر کرده است که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. براي تهيه کتابهای تاریخی ـ تحلیلی این نویسنده می‏توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا پاتوق کتاب فردا bookroom.ir یا دفتر مرکزي نشر معارف قم (02537740004) یا فروشگاههاي پاتوق کتاب سراسر کشور و ديگر مراکز توزيع محصولات فرهنگي اقدام کرد./925/ ن 604/ش

 

 

 

ارسال نظرات