۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۷۲۸۲۶

برگزاری نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان در سال ۹۷

نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان خوزستان با حضور استاندار در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد.
ترجمه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌ های عمومی خوزستان در سال ۹۷ عصر دوشنبه با حضور اعضا در سالن جلسات حوزه استانداری برگزار شد، در این جلسه منصور کوهی رستمی با اشاره به راه اندازی ۳۹ کتابخانه روستایی و اشتغال یکی از اهالی روستا به عنوان متصدی در آنها عنوان داشت: در همین باره کتابخانه روستای باصدی رامهرمز در سطح کشوری به عنوان روستای دوستدار ملی شناخته شد؛ از این رو ۵ میلیون تومان برای حمایت از آن اختصاص و در حوزه زیرساخت و تجهیزات نیز فعالیت هایی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان با بیان اینکه کتابخانه های روستایی در ۱۷ شهرستان به ارائه خدمات می پردازند، اظهار داشت: در ۱۰ شهرستان فاقد کتابخانه روستایی هستیم البته تا پایان سال جاری شاهد فعالیت کتابخانه های روستایی در شهرستان های رامشیر، حمیدیه و باوی خواهیم بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه ۱۳ هزارو ۵۳۱ عضو و بیش از ۹۲ هزار منبع در کتابخانه های روستایی وجود دارد، تصریح کرد: ۲۹ کتابخانه روستایی مجهز به اینترنت شده و همه اطلاعات کتابخانه ها بصورت آنلاین ارائه می شود و ۷۰ برنامه ترویجی در سطح کتابخانه های روستایی شناسایی شده که امیدوار به اجرایی کردن شان هستیم.

رستمی کوهی در پایان گفت: ۱۲ پروژه در حال ساخت در مناطق روستایی و کم‌ برخوردار داریم که تلاش داریم در هفته دولت به بهره ‌برداری برسند.

از سوی دیگر محمد صادق کریمی ‌کیا، مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان، خاطرنشان کرد: فعالیت های کتابخوانی در روستاها در مقایسه با شهرها راحت تر صورت می گیرد؛ چرا که در شهرها فضای مجازی رقیب کتابخوانی است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان با توصیه بر پیاده سازی روش کتابخوانی کتابخانه روستای باصدی در سطح کتابخانه های روستایی استان، قول کمک های مالی در حوزه کتابخوانی روستای باصدی شهرستان رامهرمز را داد.

همچنین علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با بیان اینکه پیامدهای مثبت افتتاح کتابخانه‌ های روستایی، در آینده احساس می شود، عنوان داشت: شهرداری نسبت به پرداخت حق کتابخانه های عمومی استان اقدام کند که در غیر آن، موضوع از ارزش افزوده که به شهرداری‌ ها پرداخت می ‌شود، بصورت اقساطی یا شکل دیگر اخذ خواهد شد.

همچنین غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مطالعه کتاب های غیر درسی اضافه کرد: ایجاد کتابخانه های مجازی در استان بسیار ضروری است؛ زیرا گرایش حجم عمده‌ جوانان به سوی فضای مجازی لزوم پرداختن به این مسأله را بیش از بیش جدی می سازد./۹۴۵۶/پ204/ب1

ارسال نظرات