۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۷۳۲۰۸
حجت الاسلام حسینی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۵۰۰ خانه قرآنی در آذربایجان شرقی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از فعالیت ۹۱ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶۰ خانه قرآنی شهری و ۲۸۴ خانه قرآنی روستایی در سطح این استان خبر داد.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع فعالان قرآنی تبریز از فعالیت ۹۱ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۲۶۰ خانه قرآنی شهری و ۲۸۴ خانه قرآنی روستایی در سطح این استان خبر داد.

وی افزود: تشکل های قرآنی تحت نظارت این اداره کل در زمینه آموزش قرائت، مفاهیم،حفظ، ترجمه و تفسیر، انس کودکان با قرآن در سطوح عمومی و تخصصی و تربیت کادر متخصص قرآن کریم بر اساس آئین نامه های ابلاغی سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی و در گستره استان اعم از مناطق شهری و روستایی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، اجرای طرح با قرآن در زلال اعتکاف با موضوع تصحیح قرائت نماز، ترتیل خوانی قرآن و مسابقه فرهنگی قرآنی در ۵۷ مسجد استان، برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ بر اساس مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی با ۳۵۶ شرکت کننده در رشته های حفظ سه، پنج، ۱۰، بیست و سی جزء را از دیگر برنامه های قرآنی در سال ۹۷ برشمرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار قرآن آموز در دوره های آموزش قرآن کریم در ؤسسات و خانه های قرآنی وابسته به اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی شرکت کرده و قبول شدگان در این دوره ها گواهینامه پایانی اخذ کرده اند.

وی، از قبولی ۱۵۳ حافظ در مرحله اول آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ خبر داده و افزود: در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ امسال که ۳۵۶ حافظ در رشته های حفظ سه، پنج، ده، بیست و سی جزء شرکت کرده بودند، ۱۵۳ نفر در مرحله اول قبول شده و مجاز به شرکت در مرحله دوم هستند.

حسینی ادامه داد: اولین مرحله سیزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حفاظ نیز برگزار شد که ۱۳۰ نفر از خواهران و ۲۳ نفر از برادران در این آزمون قبول شدند و در مجموع ۹۸ درصد از شرکت کنندگان را در بر می گیرد و در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ سال ۹۷ تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال قبل ۸۹ درصدی رشد داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برپایی کرسی تلاوت قرآن، محفل انس با قرآن، برگزاری حلقه های محوری تفسیر قرآن، برگزاری مجمع ماهانه اساتید و پیشکسوتان قرآنی، حمایت از برنامه های آموزشی مؤسسات و خانه های قرآنی، تجهیز خانه های قرآنی، برگزاری دوره های آموزش قرآن ویژه کارکنان دولت، اعزام داور به مسابقات قرآنی را از اهم برنامه های قرآنی سال عنوان کرد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات