۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۴۱۱۰

نماینده آیت الله سیستانی بر مسؤولیت پذیری حاکمان سیاسی تاکید کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار گسترش فرهنگ مسؤولیت پذیری شد و اظهار داشت که مسؤولان سیاسی نباید وظایف خود را بر گردن یکدیگر بیندازند.
عبدالمهدی کربلایی

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، خواستار توجه به توصیه های علما و شخصیت‎های مذهبی شد و بیان داشت: مردم باید نقش تاثیرگذاری در نظارت، حسابرسی و پیگیری مشکلات داشته باشند و به هشدار علمای دین نسبت به خطرهای موجود توجه کنند.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ مسؤولیت پذیری تاکید کرد و افزود: مسؤولان سیاسی و حاکمان باید به وظایف و وعده‎ها خود عمل کنند و احساس مسؤولیت داشته باشند و در زمینه ثبات و پیشرفت و آبادانی و مبارزه با خطرات موجود تلاش وافری انجام دهند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم هر فرد را نسبت به اعمال خود و دیگران به ویژه حاکمان نسبت به مردمش مسؤول دانسته است.

وی تاکید کرد که حاکم باید بیش از دیگران احساس مسؤولیت داشته باشد. متاسفانه این روزها شاهد آن هستیم که مسؤولان مشکلات را فقط بر گردن یکدیگر می‎اندازند و بر توانایی خود تکیه نمی‎کنند. عدم احساس مسئولیت و سرزنش دیگران مانع پیشرفت جامعه می شود.

حجت الاسلام کربلایی در پایان خطبه های نماز جمعه احترام به حقوق دیگران و واجبات دینی را یک مسؤولیت اخلاقی و قانونی خواند./994/ب902/ف

ارسال نظرات