۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۵۷۴۱۲۵
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد:

امروز بشریت به صحیفه سجادیه بیش از پیش نیاز دارد

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه صحیفه سجادیه نیاز واقعی بشر است، گفت: امروز بشریت به صحیفه سجادیه بیش از پیش نیاز دارد و حوزه باید در این زمینه فعالیت داشته باشد و آن را به جامعه بشریت عرضه کند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در سومین همایش سیدالعابدین علیه‌السلام که با عنوان «بررسی ظرفیت‌های تبلیغی صحیفه سجادیه در عرصه بین الملل» و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن همایش‌های بین المللی غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، به موضوع نقش و جایگاه رهبران دینی و نیاز بشر به این رهبران اشاره کرد و اظهار داشت: زمین در همه چیز به آسمان نیاز دارد و اگر آسمان نبود، صنعت نبود.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) یادآور شد: تمام رشدهایی که نصیب بشر شده، حتی در زمینه مادی به برکت انبیای الهی است و اگر انبیای الهی نبودند و بت‌ها را نمی شکستند، انسان‌ها هنوز بت‌ها را پرستش می‌کردند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه اگر حرکت انبیا نبود، صنعت رشدی نداشت، تصریح کرد: راسل می‌گوید که بشر در سه میدان از جمله دشمنی با طبیعت، دشمنی با اسنان و دشمنی با نفس مبارزه می‌کند که در دو میدان اول، بسیار پیشرفت کرده اما در میدان مبارزه با نفس شکست خورده است.

وی بیان داشت: بشر در سه زمینه وابسته به وحی و پیشوایان دین بوده است، اول در زمینه قانون گذاری یعنی کسی می‌تواند قانون وضع کند که انسان را بشناسد، در زمینه قانون گذاری به دلیل جهل بشر، بشر نیاز به آسمان دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، موضوع اخلاق را دومین زمینه وابستگی انسان به وحی و پیشوایان دین برشمرد و ادامه داد: بشر در  زمینه اخلاق نه می‌تواند قانون وضع کند و نه قانون برای اجرای آن دارد.

آیت الله نعیم آبادی گفت: زمینه سوم، شناخت خداوند است که حتی مسلمانان در این زمینه بسیار خطا کردند؛ همچنین زمینه دیگر، زمینه عرفان واقعی و نیازهای واقعی روح بشر است که در مجموع، نیاز انسان‌ها را به رهبران مذهبی نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: برخی از رهبران مذهبی ما، نیاز فقهی جامعه را فراهم کردند از جمله امام محمد باقر (علیه‌السلام) و امام صادق (علیه‌السلام)؛ اما آن بعد عرفانی که در شکل دعا خود را نشان می‌دهد، به وسیله امام زین العابدین (علیه‌السلام) به ما ارائه شده است، بنابراین تا زمانی که جهان هست، به صحیفه سجادیه نیاز دارد.

رئیس شورای سیاست گذاری کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با بیان اینکه صحیفه سجادیه نیاز واقعی بشر است، تصریح کرد: امروز بشریت به صحیفه سجادیه بیش از پیش نیاز دارد و حوزه باید در این زمینه فعالیت داشته باشد و آن را به جامعه بشریت عرضه کند.

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه کتاب صحیفه سجادیه، کتاب زندگی است، افزود: امروز عرفان‌های کاذب در جامعه گسترش یافته، اما صحیفه سجادیه می‌تواند با عرفان‌های کاذب مقابله کند.

وی با تصریح بر اینکه امروز دنیا و بشریت همانند آب و غذا به صحیفه سجادیه نیاز دارد، عنوان کرد: برخی از اندیشمندان غیرمسلمان، صحیفه سجادیه را رابط بین خود با خداوند معرفی می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه ما در پیشگاه امام سجاد (علیه‌السلام) و صحیفه سجادیه مقصریم، عنوان کرد: حوزه علمیه باید صحیفه سجادیه را به درستی به جامعه معرفی و آن را در زندگی افراد جامعه عملیاتی کند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: شبستان

ارسال نظرات