۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۷۴۱۶۸

انتشار چاپ چهارم كتاب «اخوان ‌المسلمين، بزرگترين جنبش اسلامي معاصر»

این كتاب ترجمه کتاب «الاخوان المسلمون، کبری الحرکات الاسلامیه المعاصره» نوشته دكتر اسحاق موسي ‎الحسيني است.
اخوان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات اطلاعات به چاپ چهارم كتاب «اخوان ‌المسلمين، بزرگترين جنبش اسلامي معاصر» نوشته دكتر اسحاق موسيالحسيني را با ترجمه استاد سید هادی خسروشاهی منتشر کرد.

كتاب «اخوان‌المسلمين، بزرگترين جنبش اسلامي معاصر» ترجمه کتاب «الاخوان المسلمون، کبری الحرکات الاسلامیه المعاصره» نوشته دكتر اسحاق موسي الحسيني است که حدود هفتاد سال پيش در سال 1955م در بيروت به چاپ رسيد و سپس براي بار دوم در سال 1956م، با تجديد نظر و اضافات به زبان انگليسي روانه بازار کتاب شد. نویسنده در این كتاب در پی یافتن ریشه‌‌ های اصول و پنداشت‌ های اخوان ‌المسلمین و همچنین تحلیل این جنبش برآمده است.

به نظر مترجم، این كتاب به خاطر دقت ‏نظر و بیطرفی محقق  و نزدیکی نگارش آن در دوران تأسیس و شکوفایی فعالیت اخوان ‏المسلمین در جهان عرب، اهمیت و ارزش خاصی دارد و این اثر در کنار کتاب «جمعیت اخوان‏ المسلمین» پروفسور ریچارد میشل، استاد تاریخ دانشگاه میشیگان، از مهمترین منابع درباره شناخت و تاریخ شکل ‏گیری حركت اخوان ‏المسلمین هستند. استاد خسروشاهی، مترجم و کارشناس باسابقه جنبش‏ های اسلامی، این دو کتاب را برای درس آشنايي با حركت ‌هاي اسلامي معاصر در دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران و همچنين دانشكده روابط بين ‌الملل وزارت امور خارجه تدريس مي‌كرد و براي استفاده دانشجويان و جامعه علمی و فرهنگی کشور آنها را ترجمه و منتشر کرده ‌است.

محتوای کتاب

كتاب «اخوان ‌المسلمين، بزرگترين جنبش اسلامي معاصر» در دو بخش تنظیم و نگاشته شده است: در بخش نخست به زندگی و اندیشه ها و سیر فکری شهید حسن البناء، رهبر اخوان ‏المسلمین، و همچنین اصول، دستاوردهای اخوان ‏المسلمین پرداخته و در بخش دوم، روابط اخوان‏ المسلمین با شخصیت ‏ها و گروه های مصری بررسی شده است. بررسی روابط اخوان ‏المسلمین با ملک فاروق، ارتش مصر، محمد نجیب و کمونیست ‏ها، جمال عبدالناصر و...  از محورهای اصلی بخش دوم این کتاب هستند.

مشخصات کتاب

چاپ چهارم كتاب «اخوان‌المسلمين، بزرگترين جنبش اسلامي معاصر» در 298 صفحه، قطع وزیری، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 14000 تومان منتشر شده است. استاد خسروشاهی علاوه بر این، كتاب «جمعیت اخوان ‏المسلمین» نوشته ریچارد میشل (انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم) و سه کتاب «اخوان المسلمین چه می گویند و چه می خواهند؟» (انتشارات بوستان کتاب قم)، «انقلاب در مصر: الازهر، اخوان، سلفی ها و جوانان» (انتشارات الهدی) و «کودتا در مصر: الازهر، اخوان، سلفی ها و جوانان» (انتشارات کلبه شروق قم) را در ترجمه یا نوشته است.

برای تهیه این کتاب و دیگر آثار استاد خسروشاهی می ‌توانید در قم به کلبه شروق واقع در ابتدای خیابان صفاییه و در تهران به فروشگاه کتاب مؤسسه اطلاعات واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران یا سایت های مرکز بررسی های اسلامی (www.iscq.ir)  و پاتوق کتاب فردا (www.bookroom.ir)  مراجعه کنید و یا با مرکز پخش کتب در قم به شماره تلفن ۳۷۸۳۸۱۴۴ (۰۲۵)تماس بگیرید./925/ن 604/ش

ارسال نظرات