۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۱۲۶
رییس شورای حوزه علمیه استان تهران:

لباس روحانیت جامه شهادت و جهاد است

رییس شورای حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه طلاب باید بدانند معمم شدن جوهر حوزه است و لباس روحانیت پونیفرم شغلی نیست، گفت: لباس روحانیت جامه شهادت و جهاد است.
رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران، امروز در مراسم آیین افتتاحیه حوزه علمیه استان تهران که در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد درباره برخی آفت‌های حوزه علمیه گفت: امروز برخی تهدید‌ها مدیریت شده از سوی دشمن در حوزه‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: دشمن با برنامه‌ای سنجیده، دقیق و مطالعه شده به حوزه علمیه هجوم آورده است و عرف ساده حوزه علمیه را نشانه رفته است.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه نهاد مرجعیت در امتداد نهاد امامت است، ابراز کرد: نهاد مرجعیت عمود و خیمه حوزه است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران در خطاب به طلاب، اظهار داشت: طلاب بدانند نهاد مرجعیت در حقیقت سنگرگاه است و لنگر این کشی حوزه است بنابراین اگر این کشتی آسیب ببیند حوزه دچار مشکل می‌شود.

وی درباره معمم شدن، گفت: طلاب باید بدانند معمم شدن جوهر حوزه است و لباس روحانیت پونیفرم شغلی نیست که طلبه با حضور در برخی مکان‌ها آن را بپوشد و در برخی دیگر نپوشد، لباس روحانیت هویت است در این لباس خونهای فراوانی ریخته شده، این جامه لباس شهادت و جهاد است کسی که خود را لایق این لباس نمی‌دند اهل جهاد و شهادت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد ادامه داد: عمامه کفن شهادت است این عبا و عمامه لباس پیامبراکرم(ص) است بنابراین طلبه نباید به هر بهانه‌ای این لباس را کنار بگذارد درست است که گاهی در این لباس به ما تعرض و بی احترامی می‌شود اما باید توجه داشت که شان ما از رسول خدا بالاتر نیست که آن همه مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و فرمودند: هیچ پیامبری به اندازه مردم اذیت نشد؛ پیامبراعظم اسوه و الگوی ماست بنابراین اگر رنج تهدید و تعرض را ما به جان میخریم هر چند چنین نیست و اگر تعرضی هم باشد از سوی دشمنان و به دست جاهلان بوده است.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه عبا و عمامه سلاح ما است، اظهار داشت: طلاب زمانی که شرایط ملبس شدن را احراز می‌کنند باید ملبس شوند امروز یکی از تهدیدهای عظیم ظهور روحانیون فکولی و کت و شلواری است؛ بنابراین لباس روحانیت باید به همان صورت که بوده حفظ و صیانت شود.

وی ترجمه خوانی، شرح خوانی، گذراندن دروس به صورت غیر حضوری را یکی دیگر از معضلات حوزه علمیه دانست و گفت: حوزه حوزه است دانشگاه نیست در حوزه تربیت اتفاق می‌افتد، نفس استاد انسان را پرورش می‌دهد و همانند نسیم بهاری شکوفه دل را می‌شکفد. انسان بدون استاد رشد نمی‌کند.

رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران با بیان اینکه علوم انسانی امروز رقیب شریعت است، عنوان کرد: آنچه به نام تعارض در دین وجود دارد در غرب با عنوان تعارض علمی معنا می‌شود، شریعت می‌گوید ما اقتصاد، سیاست، فرهنگ و تمام شؤونات زندگی شما انسان‌ها را اداره و مدیریت می‌کنیم اما علوم انسانی امروز، علوم انسانی سکولار است و در مقابل شریعت قرار دارد بر همین اساس اگر ما بخواهیم علوم انسانی داشته باشیم باید خودمان علوم انسانی اسلامی تولید کنیم و این مهم تنها از عهده مجتهد بر می‌آید.

وی افزود: اگر علوم انسانی اسلامی تولید شود آرمان‌های انقلاب به رشد و تکامل می‌رسد. امروز باید مفهوم تمدن سبک زندگی ایرانی اسلامی را خوب بدانیم تا سبک زندگی غربی را تشخیص دهیم امروز غرب صنعت خود را به جهان ارائه نمی‌دهد اما فرهنگ و سبک زندگی خود را در کشورهای مختلف ایجاد می‌کند./813/پ203/ب1

ارسال نظرات