۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
کد خبر: ۵۷۶۱۴۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

پرورش طلاب در تراز انقلاب اسلامی رسالت امروز حوزه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه همواره پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب بوده است، گفت: امروز حوزه باید با پرورش و تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی به این رسالت دیرینه خود عمل کند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مدیران مدارس علمیه استان در بهشهر با تبریک دهه امامت و ولایت به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به جایگاه شیعه اشاره کرد و گفت: علیرغم همه توطئه های دشمنان علیه شیعه و ولایت، اما شاهد تقویت جایگاه شیعه در جهان هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شیعه امروز در جهان عزت و عظمتی دو چندان دارد، افزود: این عزتمندی شیعیان در سایه تبعیت از ولایت به دست آمده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنی و خصومت بدخواهان با نظام دینی بسیار عمیق است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنها با همه ابزار و امکانات خود بر علیه دین و دیانت مردم تبلیغ می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که دشمن حتی فعالیت های خود بر علیه دین و ارزش های دینی را از مهدکودک ها آغاز کرده است، بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب و آگاهی دادن جامعه مانع از تحقق توطئه ها و نقشه های فرهنگی دشمنان شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز اندیشه های دینی ما در معرض هجمه های سنگین دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمن فعالیت های خود را از مراکزی که اساس فکر و اندیشه های نسل جوان ما در آن قرار دارد آغاز کرده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سیره علوی در همه بخش های زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: سیره امیرالمؤمنین علی(ع) در مدیریت باید الگوی همه مسؤولان و مدیران کشور قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان ادامه دهندگان مسیر انبیاء و اولیای الهی باید پیرو عملی سیره اهل بیت(ع) به ویژه نخستین امام شیعیان باشند، خاطرنشان کرد: روحانیت در  همه امور باید برای جامعه الگو باشد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز یکی بهترین راه کمک به دین تحصیل در حوزه است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی و حمایت های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بسترهای لازم برای تحصیل مناسب علاقه مندان در حوزه فراهم شده است.

وی با بیان این که در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای رشد کمی و کیفی مدارس علمیه مازندران صورت گرفته است، افزود: در ارزیابی های صورت گرفته خوشبختانه شاهد یک جهش مناسبی در سال های اخیر بودیم که تلاش ما تقویت این روند فعلی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه بر ضرورت هماهنگی همه بخش های حوزه به منظور ارائه خدمات مناسب علمی، آموزشی، تهذیبی و پژوهشی به طلاب حوزه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت مدارس علمیه بهره گیریم، خاطرنشان کرد: امروز رونق و تقویت مدارس علمیه یک وظیفه ای است که بر عهده همه مدیران و مسؤولان حوزه قرار دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تقویت حوزه های علمیه آثار و برکات ارزشمندی برای جامعه اسلامی دارد، تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به دین و انقلاب به کار گرفته اند تقویت حوزه های علمیه به عنوان مهم ترین پشتوانه دین و انقلاب امری ضروری است.

حجت لاسلام والمسلمین ابواترابی با تأکید براین که مدیران مدارس علمیه باید همه برنامه های خود در سال تحصیلی جدید را طبق آیین نامه های ارسالی اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: هدف مدیران و مسؤولان حوزه باید پرورش طلابی نخبه، مهذب و انقلابی باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه همواره پشتوانه محکمی برای اسلام و انقلاب بوده است، گفت: امروز حوزه باید با پرورش و تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی به این رسالت دیرینه خود عمل کند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات