۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۵۷۶۱۸۱
مدیرعامل خبرگزاری رسا:

نقطه اوج عملیات روانی و تقابل دو جریان هدایت و کفر در واقعه غدیر بود

حجت‌الاسلام محققی گفت: نقطه اوج عملیات روانی و تقابل مخفی دو جریان هدایت و کفر در واقعه غدیر و اعلام ولایت امیرمؤمنان علی(ع) بود.
مدیر عامل خبرگزاری رساحجت السلام والمسلمین محققی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محققی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا، در مراسم جشنی که به مناسبت عید سعید غدیر خم در سالن جلسات این رسانه حوزوی برگزار شد، به ویژگی‌ها و اهمیت حفظ روز غدیر اشاره کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با قرائت روایت «هو عِيدُ الله الاَكبَر»، اظهار داشت: حضرت امام رضا(ع) در روایتی که ذکر شد، عید‌ غدیرخم را برترین عید خداوند معرفی می‌‌کند.

حجت الاسلام محققی ابراز داشت: مسلمانان سراسر جهان اعیاد مختلفی دارند اما خداوند متعال در قرآن کریم با بیان «ذَکِّرْهُمْ بِأَیامِ اللَّهِ» برخی از روز‌ها را ایام الله می‌داند که یک دسته از آن روز‌ها اعیاد است.

وی تصریح کرد: اعیاد در منطق مباحث کلامی روزِ رجوع به خود و خدا است، از این رو عید غدیر از بزرگ‌ترین آن روز‌ها به شمار می‌‌آید. چرا که خداوند متعال با بیان «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ...»؛ به پیامبر اکرم(ص) تأکید می‌فرماید که اگر آن پیام مهم را به مردم ابلاغ نکند، رسالت پیامبریِ خود را انجام نداده است.

پیش از اسلام خط هدایت بشری توسط انبیاء بود

مدیرعامل خبرگزاری رسا افزود: خداوند متعال در ادامه آیه 67 سوره مبارکه مائده با آوردن عبارت «وَاللَّـهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ» به پیامبر اکرم(ص) اطمینان داد که پس از ابلاغ این مطلب مهم، نسبت به وارد آمدن خطر از ناحیه مردم ایشان را مصون نگه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خط هدایت الهی برای بشر پیش از اسلام توسط انبیاء بود اما در ادامه خطی با عنوان نفاق، کفر و شرک در مقابلش شکل گرفت. در آیات قرآن کریم از وقایع دوران حضرت آدم تا رسول خدا(ص) روایت می‌شود که چگونه مصاف و رویارویی این دو خط و جریان تاریخ را ساخته است.

حجت‌الاسلام محققی و با بیان این که جنگ و جدال این دو جریان ادامه داشت تا آن زمانی که رسول خدا(ص) به پیامبری مبعوث شد، گفت: نقطه اوج عملیات روانی و تقابل مخفی این دو جریان در واقعه غدیر و اعلام ولایت امیرمؤمنان علی(ع) بود.

وی اظهار داشت: اگر جریان کفر و نفاق موفق می‌شد شعله غدیر را خاموش کند، دیگر ولایت حضرت علی(ع) در طول تاریخ از یاد‌ها پاک می‌شد و اغوای ابناءِ بشر تا روز قیامت برای ابلیس سهل و آسان می‌گشت.

غرب اندک پیشرفت خود را مدیون حکومت و رهبری حضرت علی(ع) است

مدیرعامل خبرگزاری رسا ابراز داشت: تمدن غربی محصول فکر و اندیشه بشر در ادامه جوامع و انسان‌ها است که از یک سو پیشرفت، رفاه و آرامش را برای بشر به ارمغان آورده اما از سوی دیگر زمینه‌های به وجود آمدن مشکلات مادی و معنوی و همچنین گمراهی‌ها را فراهم آورده است.

وی با تأکید بر این که تمدن غرب حتی آن پیشرفت اندکی که در جنبه‌های مادی و زندگی بشری به آن رسیده است، مدیون چهار سال حکومت و رهبری امیرمؤمنان(ع) است، خاطرنشان کرد: "اگر جریان ولایت در امتداد تاریخ ادامه پیدا می کرد، امروزه بشر گرفتار این مصائب، گمراهی ها و مشکلات تمدن غربی نمی شد.

حجت الاسلام محققی با اشاره به این که در واقعه غدیر دین به اکمال رسید و نعمت بر مردم تمام شد، بیان داشت: هنگامی که امیرمؤمنان علی(ع) به عنوانِ ولیِ پس از رسول خدا(ص) معرفی شد، خط ولایت در اولاد حضرت علی(ع) قرار گرفت و تا قیامت اسلام را به دین کاملی تبدیل کرد.

وی افزود: "در دین اسلام مکانیسم هایی تعبیه شده که هدایت و کمال بشر تا قیامت را تامین می کند؛ مهم ترین آنها، ولایت فقیه است که در دوران ما به برکت مبارزات مردم مسلمان و خون شهیدان در ایران حکومت اسلامی تبلور پیدا کرده است."/878/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات