۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۷۶۲۱۰
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تمرین نویسندگی بستری برای رشد علمی طلاب است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، نوشتن را یکی از مهم ترین عوامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: طلاب باید همواره تمرین نویسندگی کنند تا به مدارج علمی بالا دست یابند.
آیت الله محمد سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران عصر امروز در جمع طلاب شرکت کننده دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه استان با اشاره به اهمیت جایگاه طلاب حوزه گفت: تحصیل یک طلبه در پایگاهی که منتسب به امام زمان(عج) از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

وی با تأکید براین که کسی که وارد حوزه می شود باید تا آخر در حوزه بماند و وظیفه خود عمل کند، افزود: خانواده ها نیز باید در این مسیر پشتیبان طلاب باشند و آنها را تقویت کنند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با اشاره به این که یک طلبه اگر بخواهد به جایی برسد سه نفر باید در رابطه درس خواندن طلبه جدیت نشان بدهند، خاطرنشان کرد: طلبه نخستین افرادی هستند که نقش محوری در پیشرفت طلاب بر عهده دارند.

آیت الله سلیمانی، استاد را دومین فرد در رشد علمی و معنوی طلاب معرفی کرد و بیان داشت: استاد باید در همه حال از طلبه مراقب کند و اگر به هر دلیلی درس را متوجه نشد باید برای آن طلبه کلاس فوق العاده برگزار کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که خود طلبه سومین فردی است که در رشد و تعالی علمی و معنوی خویش نقش محوری دارد، گفت: تا خود طلبه نخواهد پیشرفت کند هیچ فردی نمی تواند موجب این مسأله شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ادامه داد: خانواده، مدیر و اساتید مدرسه مکمل طلاب در پیشرفت علمی و اخلاقی هستند.

وی با تأکید براین که طلاب باید خوب درس بخوانند و از فرصت های به وجود آمده نهایت بهره علمی را ببرند، خاطرنشان کرد: کسی که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند باید همه توان خود را به کار گیرد تا رضایت ایشان را جلب کند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که طلابی که خوب درس خواند و نمره عالی گرفت به طور حتم در محضر امام زمان(عج) رو سفید خواهد بود، بیان داشت: دعای خیر خانواده، فعالیت ها و تلاش های مدیران و اساتید یک طلبه را به اوج خواهد رساند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کسی که علم را لمس کند و آن را به خوبی یاد بگیرد خداوند متعال 12 چیز را به او خواهد داد، خاطرنشان کرد: خداوند هر قدمی که به سمت حوزه علمیه برداشته می شود ثواث هر قدمی از پیامبران الهی به این طلبه می دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، نوشتن را یکی از مهم ترین عوامل موفقیت طلاب عنوان کرد و گفت: طلاب باید همواره تمرین نویسندگی کنند تا به مدارج علمی بالا دست یابند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که طلبه محبوب خدا، فرشتگان و انبیاء الهی است، بیان داشت: خداوند متعال در روز قیامت به طلابی که در پی علم دین هستند عظمت خاصی عطا خواهد کرد.

وی با اشاره به این که خداوند در رحمت را به سوی طلاب باز کرده است، افزود: کسی که علم را دوست دارد محبوب خداوند است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلبه باید از همه فرصت های شبانه روز برای مطالعه استفاده کند، گفت: طلاب باید مراقب رصت سوزی ها در حوزه باشند.

آیت الله سلیمانی با بیان این که همه امور طلاب باید برای رضای خدا باشد، تصریح کرد: طلبه نباید هیچ گاه از شغل و روزی خود سخن بگوید و غم این چیزها را بخورد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات