۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۵۷۶۳۷۶
حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی:

شکاف طبقاتی، مردم را از مسئولان ناامید می‌کند

کارشناس رسانه ملی تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی میان مسؤولان و مردم را یکی از عوامل ناامید شدن مردم از مسئولان دانست و گفت: مهم ترین مسأله ای که مردم را در صحنه نگه داشته است، «امید و نگاه مثبت مردم نسبت به آینده نظام» است.
 حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی، رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی نشان دادن ساحل نجات و یک افق روشن در زندگی عبادی، معنوی، فرهنگی و اقتصادی است، گفت: مردم در زمان شاه برای رسیدن به آرمان های ارزشمندی که دین در حکومت برای انسان ها ایجاد می کند، مرجعیت امام راحل را پذیرفتند و در صحنه های مختلف حاضر شده و هزاران شهید اهدا کردند تا این که انقلاب به ثمر رسید.

وی افزود: مردم شریف و ولایتمدار ایران بعد از انقلاب هم با نگاهی مثبت به آینده نظام اسلامی در صحنه های مختلف برای حفظ این نظام مقدس جان فشانی کردند که نمونه این جانفشانی ها را در درگیری با گروهک های تروریستی همچون «فرقان» و امثال آن و همچنین حضور انقلابی در هشت سال دفاع مقدس مشاهده می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با اشاره به این که مهم ترین مسأله ای که مردم را در صحنه نگه داشته است، «امید و نگاه مثبت مردم نسبت به آینده نظام» است، ابراز داشت: این امید و خوشبینی مردم نسبت به آینده نظام است که می تواند برای ایجاد حکومت عدل مهدوی بسترسازی کند.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از حربه های دشمن برای پیشبرد اهداف شوم اش را «ناامیدسازی» مردم از نظام مقتدر اسلامی دانست و عنوان کرد: دشمن برای این که مردم را نسبت به انقلاب و گزاره هایی که برای آن ها انقلاب صورت گرفت، دلسرد کند، سعی می کند با تبلیغات گسترده، ابزار ناامیدی را به کار بگیرد و افق روشن پیش روی ما را تاریک و ساحل نجات ما را یک ساحل مخوف، خطرناک و غیر قابل دسترس جلوه دهد.

شمه ای از حقارت حکومت شاهنشاهی

وی خاطرنشان کرد: کسانی که زمان شاه را به یاد دارند به خوبی می دانند که ما چقدر معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی در کشور داشتیم  و چقدر توسط بیگانگان تحقیر می شدیم؛ مردم ما فراموش نکردند که اگر یک آشپز آمریکایی یکی از بهترین مهندسان، پزشکان، تحصیل کردگان و یا فرهیختگان کشور را از بین می برد و می کشت، قوه قضاییه کشور در زمان پهلوی قدرت نداشت که آن شخص را محاکمه کند؛ اما اگر یک فرهیخته و قهرمان ملی ما یک آشپز آمریکایی را چه از روی عمد و یا سهو از بین می برد، باز قوه قضاییه کشور در آن زمان قدرتی نداشت که شخص ایرانی را خودش محکوم کرده و محاکمه کند، بلکه آن شخص را به آمریکا می فرستاد تا آن ها او را محاکمه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی با تأکید بر این که کشور ما در دوران استبداد پهلوی هیچگونه استقلالی از خود نداشت، بیان کرد: در آن زمان تاریک و ظلمانی، کشور ما حافظ منافع غربی ها بود، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی مستقل شده ایم؛ از این رو دشمن برای این که این جریان پاک را متوقف کند، بذر یأس و ناامیدی را در جامعه پراکنده کرده است.

رییس مؤسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) اضافه کرد: البته ناگفته نماند که مدل رفتاری برخی مسؤولان در درون کشور نیز به جریان ناامیدسازی مردم کمک می کند.

وی به تبیین راهکارهایی برای امیدوارسازی مردم نسبت به آینده نظام پرداخت و تأکید کرد: در گام اول این خود مسؤولان هستند که باید اقتدار نظام را برای مردم به نمایش بگذارند و کاربردهای نظام اسلامی را در حکومت اسلامی روشن سازند و اجازه ندهند دشمن آن را ناکارآمد جلوه دهد.

تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی میان مسؤولان و مردم از عوامل ناامید شدن مردم است

حجت الاسلام والمسلمین علم الهدی تبعیض و ایجاد شکاف طبقاتی میان مسؤولان و مردم را یکی از عوامل ناامید شدن مردم از برخی مسئولان تلقی کرد و اظهار داشت: رفتارهای تبعیض گرایانه، بی عدالتی، خودباختگی در مقابل قدرت های پوشالی دشمنان اسلام و هرگونه رفتاری که دلالت بر خودباختگی و خودکامگی دارد سبب یأس مردم می شود و ضرورت دارد مسؤولان از این رفتارها به جدّ پرهیز کنند.

کارشناس رسانه ملی یادآور شد: اعتماد مسؤولان به مردم، همراه بودن مسؤولان با آنها، پایبندی به شعارهای انقلاب، صداقت و عدم اعتماد به دشمنان، مردم را دلگرم می کند؛ اگر مسؤولان این چنین پیش بروند قطعاً جامعه حرکتی رو به اصلاح و پیشرفت خواهند داشت./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات