۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۷۷۰۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نشست‌های توجیهی و آموزشی ویژه هیئات مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: از امروز نشست‌های توجیهی و آموزشی ویژه هیئات مذهبی در تمام شهرستان‌های خراسان شمالی برگزار می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم ماه محرم، با اشاره به نشست‌های توجیهی و آموزشی ویژه هیئات مذهبی در خراسان شمالی، اظهار داشت: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در نشر فرهنگ عاشورا و تحکیم مبانی این فرهنگ انسان‌ساز دارند.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا رسالت اصلی هیئات مذهبی است، افزود: هیئت‌های مذهبی در طول سالیان متمادی با عزاداری‌های شورانگیز خود مردم را بیش‌ازپیش با مکتب حسینی آشنا کرده‌اند که شایسته قدردانی است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر ضرورت هماهنگی بیشتر هیئت‌های مذهبی برای تبین جلوه‌های عاشورای حسینی، افزود: در این راستا نشست‌های توجیهی و آموزشی ویژه هیئات مذهبی در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای این نشست، اضافه کرد: نقش هیئت‌های مذهبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اصول و قواعد هیئت داری، هیئت طراز انقلاب در آستانه چهل‌سالگی انقلاب، ضرورت توجه به فرهنگ و شعور عاشورا در کنار شعارهای عاشورایی ازجمله محورهای این نشست‌ها است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر رعایت نظم و انضباط در هیئت‌های مذهبی، ادامه داد: در این مراسم‌ها باید شور حسینی با شعور پیوند خورده تا بدین‌وسیله پیام اصلی عاشورا به نسل‌های آینده انتقال یابد.

وی تصریح کرد: باید هیئت‌های مذهبی از چهاراصل مهم روحانی محوری، وجود قاری، مداح و مسؤول هیئت برخوردار باشند تا در مراسم‌های عزاداری با دقت و ظرافت بیشتری عمل کرده و مردم را بیش‌ازپیش با مکتب حسینی آشنا سازند.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی دارای بیش از یک هزار هیئت مذهبی شناسنامه‌دار است./9314//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات