۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۷۰۹۰

حکیم حمله به کنسولگری ایران را محکوم کرد

رییس جریان حکمت ملی عراق حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استان بصره را محکوم کرد.
سید عمار حکیم، رییس ائتلاف ملی عراق

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به رویدادهای اخیر در استان بصره گفت: باید به حقوق مشروع و قانونی تظاهرات کنندگان توجه کرد.

وی افزود: تظاهرات مسالمت آمیز مردم بصره از سوی برخی عناصر نفوذی به صورت عمدی منحرف و منجر به تخریب اموال عمومی و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران شده است.

رییس جریان حکمت ملی عراق، حوادث بصره را تاسف بار دانست و اظهار داشت: هر گونه ورود افراد نفوذی به تظاهرات مسالمت آمیز مردم بصره را به شدت محکوم می کنیم.

وی ادامه داد: وضعیت استان بصره اسفبار و خطرناک است که مسؤولان مربوطه باید توجه وافری به این استان کنند.

حجت الاسلام حکیم تاکید کرد که هر گونه تظاهرات باید مطابق قانون و به صورت مسالمت آمیز و در جهت برآورده شدن حقوق مشروع برگزار شود.

وی بیان کرد: نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه روز گذشته هر گونه تعرض به اموال عمومی و خصوصی اعم از تخریب و آتش سوزی آن را غیر شرعی و قانونی اعلام کرد.

رییس جریان حکمت ملی عراق اظهار داشت: معتقدم که با ایمان به پختگی آرا و دیدگاه‌‌ محافل دینی و اجتماعی، سیاستمداران، نخبگان عشایر و  اندیشمندان استان بصره، می‌توان اوضاع کنونی را مهار کرد و اجازه نداد شرایط به سمتی پیش برود که پایان خوشی در بر نخواهد داشت.

گفتنی است که ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته شدیدتر شده بود، در روزهای اخیر بشدت به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها طی یک هفته اخیر 11 کشته و ده‌ها زخمی به همراه داشته است.

ساکنان استان بصره که شمار آنها به بیش از دو میلیون نفر می‌رسد، به سوء خدمات دولتی اعتراض دارند. خدمات در آب‌رسانی، برق رسانی و بهداشتی دچار مشکل است و مردم به نرخ بالای بیکاری نیز معترض هستند.

اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در این استان، تنها در روز جمعه دو کشته و 45 زخمی به همراه داشته است. آتش زدن بیمارستان آموزشی، شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی تظاهرات، حمله برخی افراد ناشناس به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و به آتش کشیدن آن  با وجود اعلام حکومت‌نظامی در این شهر، موجب تشدید ناآرامی در بصره شده است./994/ب902/ف

ارسال نظرات