۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۷۷۶۳۶
امام جمعه موقت كاشان:

ولايت فقيه پرتويی از ولايت اهل بيت است

امام جمعه موقت كاشان ولايت فقيه را پرتويي از ولايت اهل بيت(ع) دانست و گفت: در پشتيباني و حمايت از ولايت فقيه بايد ايستادگي كرد و ثبات قدم داشت.
حجت الاسلام اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا هيات رزمندگان اسلام كاشان كه در مجموعه فرهنگي ورزشي شهدای بسيج اين شهرستان برگزار شد، گفت: سرمايه ولايت بزرگترين سرمايه اي است كه خداوند در اختيار ما قرار داده است.

وي افزود: عيد غدير بر خلاف عيد مبعث به عنوان عيدالله اكبر مطرح است كه اين امر بيانگر عظمت مقام امام و ولايت است ضمن اينكه بايد توجه داشت كه مقام اميرمومنان(ع) از مقام پيامبر اكرم(ص) بالاتر نيست.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه مقام امامت بالاتر از مقام نبوت است و پيامبراكرم(ص) مقام امامت و رسالت و نبوت داشت، اظهار داشت: حضرت ابراهيم بعد از اينكه به مقام نبوت و رسالت رسيد و بعد از اينكه از آزمون سخت خداوند سربلند خارج شد در آن زمان بود كه مقام امامت را از خدا دريافت كرد.

وي افزود: نعمت ولايت نعمت بسيار بزرگي است اما اين نعمت زماني براي ما مفيد خواهد بود كه به وظايف خود را در قبال آن عمل كنيم و همانگونه كه كسب عمل صالح مهم است اما مهمتر از آن حفظ عمل صالح است و صرف داشتن نعمت ولايت خوب است اما نگهداري از نعمت ولايت سخت تر است.

امام جمعه موقت كاشان بر حفظ نعمت ولايت و پاسداري از آن تأكيد كرد و گفت: يكي از درس هاي عاشورا كه در اواسط زيارت عاشورا به ويژه در سجده زيارت عاشورا به آن اشاره شده است مسأله ثبات قدم است كه اين واژه دوبار در زيارت عاشورا تكرار شده است.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه واژه ثبات قدم حدود 10 مرتبه در قرآن تكرار شده است، اظهار داشت: واژه ثبات قدم دو بار در دعاي مومنين و يكبار هم در وعده الهي و موارد ديگر تكرار شده است.

وي با اشاره به اينكه دين اسلام با ثبات قدم انسانهاي مومن تداوم يافته و به ما رسيده است، اظهار داشت: ثبات قدم يكي از ويژگي هاي اصحاب امام حسين(ع) است كه پاي ركاب امام حسين(ع) ماندند و به شهادت رسيدند اما برخي ديگر در ميانه راه از حضرت جدا شدند.

امام جمعه موقت كاشان با تأكيد بر استقامت و ايستادگي در خط ولايت و داشتن ثبات قدم  در اين راه، گفت: اگر خداوند در قرآن خطاب به مومنين مي فرمايد، ‹‹يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ›› براي اين است كه دين اسلام با ثبات قدم انسانهاي مومن حفظ شده و به ما رسيده است.

وي افزود: ثبات قدم مردان و زنان مومن و انقلابي و ملت هميشه در صحنه ايران و هدايت رهبر معظم انقلاب بوده كه نظام اسلامي استمرار يافته و امروز پرچم انقلاب اسلامي به دست رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام  اسلامي تبار ولايت فقيه را پرتويي از ولايت اهل بيت(ع) دانست و اظهار داشت: همانگونه كه شاهد صحنه هاي زيبايي از رويش ها بوده ايم، شاهد صحنه هاي تلخي از ريزش ها نيز بوده ايم، از اين رو در پشتيباني و حمايت از ولايت فقيه بايد ايستادگي كرد و ثبات قدم داشت.

وي افزود: به هر ميزان نعمت و سرمايه سنگين تر و با ارزش تر باشد به همان ميزان دشمن بيشتري خواهيم داشت و بايد مراقب بود تا شيطان، هواي نفس و شياطين انسي و چشمان طمع ورزان اين سرمايه سنگين و با ارزش را از ما نگيرند.    

امام جمعه موقت كاشان ولايتمداري را در ثبات قدم دانست و گفت: استقامت و ثبات قدم برخي در ولايتمداري براي ما درس است و بريدن برخي از ولايت در  ميانه راه براي ما عبرت است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات