۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۷۷۷۱۷
حجت الاسلام رهنمایی:

حجت الاسلام عرفان شاگرد تربیت شده مکتب اهل بیت بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان به حق اهل اخلاص بود، گفت: آن مرحوم به شدت اهل مناعت طبع بوده و خلاصه در یک کلام شاگرد تربیت شده مکتب رسول الله(ص) و امیرمؤمنان(ع) بود.
حجت الاسلام سید محمد رهنمایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمد رهنمایی در مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان که عصر امروز در بیت النور قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت علمی وی گفت: ایشان شخصیت علمی کم نظیری داشتند و گواه بر این مطلب نیز تأییداتی است که علما و بزرگان راجع به ایشان داشتند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان بدون مبالغه در برخی کمالات بی نظیر بود، اظهار داشت: این موضوع مورد تأیید بزرگان و فضلای حوزه علمیه است.

وی با اشاره به این که مرحوم شیخ حسن عرفان توجه بسیاری به محرومان و اقشار ضعیف داشت، ابراز کرد: ایشان تنها یک شخصیت شایسته علمی و سرشار از استعداد نداشت، بلکه از لحاظ اخلاقی شخصیتی وارسته بود.

حجت الاسلام رهنمایی با بیان این که مرحوم عرفان طرح های علمی بزرگی را تحت عنوان طرح جوان و طرح زنان در قرآن کریم ارائه داده بود، عنوان کرد: طرح جوان وقتی در نمایشگاه قرار گرفت، علما و بزرگان حوزه برای بازدید از آن آمدند و آن را مورد تأیید قرار دادند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مرحوم عرفان در بعد اخلاقی شخصیتی کم نظیر بود؛ نمی توانست تحمل کند خودش سیر باشد، اما همسایه اش گرسنگی بکشد؛ ایشان در پایین ترین محله های قم با ساده ترین وضعیت زندگی می کرد.

وی با اشاره به این که مرحوم حجت الاسلام والمسلمین عرفان به حق اهل اخلاص بود، افزود: ایشان به شدت اهل مناعت طبع بود و خلاصه در یک کلام شاگرد تربیت شده مکتب رسول الله(ص) و امیرمؤمنان(ع) بود؛ ایشان بی کاملاً اعتنا به مقام، شهرت و دنیا بود.

حجت الاسلام رهنمایی با بیان این که مرحوم شیخ حسن عرفان با همه شایستگی هایی که داشت بسیار گمنام بود، مطرح کرد: کسانی که در حوزه مسؤولیت دارند باید نسبت به افراد ارزشی توجه داشته باشند؛ باید در حوزه علمیه مرکز رسیدگی به امور نخبگان وجود داشته باشد برای این که مشکلات نخبگان را حل کند تا نخبگان بهتر به وظایف ایمانی و ارشادی خود عمل کنند./841/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات