۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۷۷۷۸۸
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد:

چرا امام حسین کربلا را برای قیام خود انتخاب کرد؟

استاد حوزه علمیه قم دلایل انتخاب کوفه و کربلا به عنوان شهر محل قیام از سوی حضرت سیدالشهدا امام حسین(ع) را تبیین کرد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با طرح این سؤال که چرا امام حسین(ع) کوفه و کربلا را برای قیام خود انتخاب کردند، گفت: وظیفه اصلی ما ابلاغ رسالت های الهی است.

وی افزود: رسالت ما در حوزه شرع و شریعت یعنی احکام و اخلاق است، ائمه جمعه هم رسالت دارند که تبلیغ دین کرده و مسائل و مشکلات روز را در خطبه ها بیان کنند؛ رسالت ما تبلیغ دین و بیان اعتقادات و احکام است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که اگر مشکلی داریم این است که نسل جوان از معارف دینی فاصله گرفته است، اظهار داشت: امروز مشکلات اقتصادی وجود دارد و کسی منکر آن ها نیست که دست اندرکاران باید آنها را حل کنند اما وظیفه ما تبلیغ و ارشاد و بیان حقایق است.

وی ادامه داد: انسان در مسأله تبلیغ باید در نظر بگیرد که در کدام منطقه جغرافیایی موفق است تا همانجا را انتخاب کند، علت این که امام حسین(ع) در مکه نماندند برای این بود که عده ای مأمور بودند حضرت را ترور کنند تا ایشان موفق به قیام نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که یکی از دلایل انتخاب کوفه و کربلا دعوت مردم از امام حسین(ع) بود، ابراز داشت: اگر امام منطقه ای دیگر را انتخاب می کرد ایشان را ترور می کردند و اثرگذاری قیام ایشان گرفته می شد.

وی عنوان کرد: امام حسین(ع) کربلا را انتخاب کردند تا حجت را بر مردم تمام کنند و قیام ایشان علیه ظلم در تاریخ ماندگار شود، بنی امیه درصدد بود که از قیام امام حسین(ع) جلوگیری کند به همین دلیل حتی بعد از واقعه عاشورا شهادت سیدالشهدا را منکر شد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گریه های 40 ساله امام سجاد(ع) برای خنثی کردن این توطئه بود، اگر امام حسین(ع) کوفه و کربلا را انتخاب کردند به دلیل دعوت مردم کوفه و باقی ماندن اثر قیام الهی بود، انقلاب های بعد از عاشورا بعد از قیام امام حسین(ع) بود، کوفه انتخاب شد تا قیام سیدالشهدا قیامی ماندگار در تاریخ شود./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات