۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۵۷۹۵۱۰
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

شرط موفقیت طلاب در حوزه خلوص نیت است

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید بر این که طلاب قبل از هر عملی باید نیت خود را خالص و الهی کنند، گفت: اگر طلبه ای خلوص نیت نداشته باشد به موفقیت دست نخواهد یافت.
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تسلیت ایام سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان با بیان این که امروز همه ما در برابر حفظ دین و انقلاب وظیفه داریم، خاطرنشان کرد: در رأس طلاب و روحانیان هستند که می توانند با منبر و خطابه های عمیق و محتوایی خود دین را از خطر تحریف دشمن نجات دهند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، مهم ترین دغدغه حوزه های علمیه و روحانیت را دفاع وحراست از دین و ارزش های الهی دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیان در ادوار مختلف تاری ثابت کردند صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی در دفاع از دین و انقلاب پیشگام هستند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که امروز در برابر این هجمه های گسترده علیه دین و انقلاب، حضور در صحنه طلاب انقلابی امری ضروری و غیر قابل انکار است، خاطرنشان کرد: طلاب باید در کنار علم آموزی هوشیاری و بصیرت خود را نسبت به وضعیت امروز جهان اسلام و همچنین مسائل پیرامونی کشور تقویت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب نمی توانند نسبت به مسائل کشور بیگانه باشند، تصریح کرد: طلاب و حوزویان برای پاسخگویی مستدل و نقش آفرینی در صحنه ها و عرصه های مختلف انقلاب باید نسبت به مسائل مهم کشور آگاهی لازم را داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که با بیان این که نقش طلاب و روحانیت در شرایط امروز کشور بسیار حساس تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: امروز هجم وسیعی از شبهات و دروغ پراکنی ها در جامعه پراکنده شده است که باید از سوی حوزویان پاسخ داده شود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که طلاب هم باید خوب درس بخوانند و هم تقوا و معنویت را نیز در خود تقویت کنند، افزود: اگر طلبه ای به اخلاق و معنویت توجه نکند به طور حتم در عرصه علمی نیز نمی تواند به رشد و تعالی حقیقی دست پیدا کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید بدانند که میدانی که در گام نهاده اند با سختی ها و مشکلات بسیاری مواجه است، بیان داشت: طلبه بدون تلاش و مجاهدت نمی تواند به موفقیت دست پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که طلاب قبل از هر عملی باید نیت خود را خالص و الهی کنند، خاطرنشان کرد: اگر طلبه ای خلوص نیت نداشته باشد به موفقیت دست نخواهد یافت./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات