۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۵۸۰۱۰۰

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

تاکید استاندار بر ایجاد مسکن برای طلاب خراسان شمالی، برپایی نمایشگاه عکس محرم در نگارخانه بجنورد و برگزاری نمایشگاه خیابانی عکس دفاع مقدس در گرمه عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان است.
اخبار کوتاه خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، در دیدار مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان و هیئت همراه با استاندار خراسان شمالی، محمدرضا خباز بر پیگیری ایجاد مسکن برای طلاب و روحانیون استان تاکید کرد.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: روحانیون و طلاب مبلغان دین هستند که خلاف برداشت عمومی مردم شرایط اقتصادی و معیشت آنان مطلوب نیست.

وی ادامه داد: بنابر گزارش مرکز خدمات حوزه علمیه استان، بجنورد تنها مرکز استانی است که با وجود دستورعمل ملی ابلاغ شده، زمین مورد نیاز برای ایجاد مسکن و ساختمان مجتمع آموزشی، فرهنگی و اداری طلاب و روحانیون فراهم نشده است این در حالی است که اعتبارات لازم برای ساخت و ساز، ملی است و خراسان شمالی دو سال پیاپی به دلیل نبود زمین از جذب این اعتبارات محروم مانده است.

نمایشگاه عکس محرم در نگارخانه بجنورد برپا شد

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خراسان شمالی گفت: همزمان با نیمه دوم ماه محرم، نمایشگاه عکس محرم شامل منتخبی از آثار عکاسان استان در نگارخانه بجنورد دایر شد.

محمد کریمی مقدم، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری خراسان شمالی از برپایی نمایشگاه عکس محرم در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این نمایشگاه از شنبه سی و یکم شهریورماه در نگارخانه شهرستان بجنورد دایر شده است.

وی افزود: نمایشگاه محرم شامل آثار برگزیده هنرمندان عکاس حوزه هنری خراسان شمالی با محوریت مراسم ماه محرم و عاشوراست که در معرض بازدید علاقه‌مندان و مردم مرکز استان قرار گرفته است.

کریمی مقدم خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه آثار عکاسانی از جمله حامد موسوی نژاد، پیمان حمیدی پور، مجتبی دامرودی، محمد صفرپور، امیرحسین صحرانورد، الهام صباحی، امید شکری، مهسا کریمی، مهدی علیزاده، سعید طلوعی، مریم داورنیا، وحید خادمی، حامد نیستانی و حسین معمری به نمایش درآمده است.

نمایشگاه خیابانی عکس دفاع مقدس در گرمه برپا شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسامی شهرستان گرمه گفت: نمایشگاه عکس دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی و هنری شهید صادقی این شهرستان برپا شد.

مسعود بهشتی با اعلام برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس، با تاکید بر حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، هدف از برپایی چنین نمایشگاهی را انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید ذکر کرد.

وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مردم در کنار نیرو های نظامی و مسولان در  جبهه‌های حق علیه باطل جانفشانی کردند که گوشه‌ای از تصاویر آن در این نمایشگاه درمعرض دید عابران و بازدید کنندگان قرار گرفته است.

تعداد رسانه های دارای مجوز خراسان شمالی به ۲۷ رسانه رسید

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: با صدور مجوز یک دو هفته‌ نامه و یک پایگاه خبری از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، شمار رسانه‌های دارای مجوز این استان به ۲۷ رسانه رسید.

رضا رضایی، بیان کرد: دو هفته‌نامه محلی «سپهر اسفراین» با گستره توزیع اسفراین؛ به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی میثم لعل عوض پور و پایگاه خبری «صبح سمنگان» به صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی احمد شیر زاده در شهرستان مانه و سملقان، از سوی هیات نظارت بر مطبوعات مجوز خود را دریافت کرد.

معاون فرهنگی و رسانه ای فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، بابیان اینکه با صدور مجوز این دو رسانه، شمار رسانه‌های دارای مجوز این استان از ۲۵ به ۲۷ رسانه افزایش‌یافته است، اظهار داشت: هم‌اکنون خراسان شمالی دارای چهار روزنامه، پنج هفته‌نامه، دو «دو هفته‌نامه»، چهار ماهنامه، سه فصلنامه  و ۹ پایگاه خبری دارای مجوز  است./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات