۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۵۸۰۱۳۶
حجت الاسلام توسلی خبر داد؛

اجرایی شدن طرح تربیت مربی پژوهشی در آینده نزدیک

مدیر بخش سطوح عالی مدرسه امام کاظم(ع) از اجرایی شدن طرح تربیت مربی پژوهشی در آینده نزدیک در این مدرسه علمیه خبر داد.
گردهمایی مدارس و مراکز تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام توسلی مدیر بخش سطوح عالی مدرسه امام کاظم(ع) در گردهمایی مراکز و مدارس تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی، گزارش این بخش را تشریح کرد.

وی از فعالیت 98 استاد در سطوح عالی و خارج خبر داد و گفت: از این تعداد در سال گذشته 77 استاد در سطح عالی و 21 استاد در سطح خارج فعال بودند.

حجت الاسلام توسلی تعداد دروس برگزار شده در سطوح عالی مدرسه امام کاظم(ع) را 170 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: در زمینه مشاوره نیز 400 نفر ساعت در موضوعات تحصیلی، خانواده، زندگی و دیگر موضوعات مشاوره به طلاب ارائه شده است.

وی تعداد زبان آموزان مدرسه امام کاظم(ع) را 192 نفر ذکر و تصریح کرد: در طول سال تحصیلی گذشته 22 کارگاه آموزشی با موضوعات روش تحقیق، نویسندگی، رجال و مقاله نویسی برگزار شد و در این دوره ها 457 نفر کارگاه برگزار گردیده است.

حجت الاسلام توسلی از اجرایی شدن طرح تربیت مربی پژوهشی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با هماهنگی صورت گرفته، مقرر شده تا استارت این کار زده شود، در این طرح استادان جوانی که دوره های پژوهشی را گذرانده اند دعوت به کار می شوند و بعد از فراغت، برای راهنمایی و مشاوره در مدرسه امام کاظم بکار گرفته خواهند شد.

وی همچنین از فعالیت و تحصیل هزار طلبه و 98 استاد در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم خبر داد.

گزارش عملکرد مرکز شیعه شناسی

بر اساس گزارش رسا، در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام داعی نژاد گزارش مرکز تخصصی شیعه شناسی را ارائه و تاکید کرد که حوزه باید رشته شیعه شناسی را جزو رشته های اصلی به حساب بیاورد و در این زمینه سرمایه گذاری کند.

وی تعداد شیعه پژوهان مشغول به تحصیل در این مرکز را 76 نفر ذکر کرد و گفت: در سطح 3 و 4 هر کدام سه دوره در مرکز تخصصی شیعه شناسی برگزار و تاکنون 91 پایان نامه نیز تدوین شده است.

حجت الاسلام داعی نژاد تعداد طلاب تحصیل کننده در سطح 3 و چهار سال تحصیلی جدید مرکز شیعه شناسی را به ترتیب 29 و 8 نفر ذکر کرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات