۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۸۰۱۶۹
آیت الله علم الهدی:

موقعیت شناسی بهترین ابزار خدمت برای طلاب است

امام جمعه مشهد بهترین ابزار انجام وظیفه را برای طلاب موقعیت شناسی دانست و گفت: موقعیت شناسی مربوط به خود ما نیست چرا که این موضوع مربوط به جریان خدمتی ما در مقابل امام عصر است و اگر موقعیت شناس نباشیم نوکری ما مورد قبول نیست.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در همایش آغاز سال تحصیلی که با حضور طلاب در مدرسه نواب برگزار شد، گفت: در راس همه علوم سه علم خداباوری، معاد باوری و خلوص در اعمال مقدم است.

وی افزود: دو علم خداباوری و معاد باوری تا مرز یقین برای بسیاری از شما حاصل شده است که مخاطب این علوم افراد مومن هستند که هر مومنی علم به معاد و مبدا دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خصوص علوم خداباوری و معاد باوری خاطرنشان کرد: علم مبدا و معاد دارای مراتبی است که اولین مقام آن شهادت است که برای همه مهیا است اما مهم توسعه این علوم در شئون زندگی و افزایش سطح این علوم است.

عضو شورای عالی حوزه خراسان اذعان کرد: اگر بتوانیم این دو علم را توسعه دهیم و تا مرز یقین فعالیت علمی داشته باشیم باید بدانیم که این دو علم برهمه علوم ترجیح دارد و اگر ظرف وجودی خود را مورد بررسی قرار دهیم برای این دو علم جای توسعه و تصاعد به مراتب بیشتر خواهد بود.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: شما که طلبه هستید از جوانان تا پیرمردان با شروع سال تحصیلی حساب کنید که یک سال از عمر خود را گذرانده اید و با مقاطع مختلف برخورد کرده اید و بر تجربه تان افزوده اید، آیا رتبه خداباوری و معاد باوری تان با سال گذشته تفاوتی کرده یا خیر اگر در همان وضعیت است که در سال گذشته بوده مصداق انسان متضرر هستید.

وی در خصوص فعالیت های طلاب و اخلاص فعالیت ها در راستای خواسته های امام زمان(عج) ابراز کرد: آنچه در کانون آرمان و ایده و اندیشه ما وجود دارد برحسب تصمیم گیری باطنی، نوکری و خدمت در وادی خالصانه به محضر امام عصر است و هر طلبه ای که احساس نوکری در جان او نباشد و نوکری خود را به صورت کامل انجام ندهد بدبخت ترین موجودات بر روی کره زمین خواهد بود چرا که مقام فکر و تصمیم با مقام احساس متفاوت است.

نماینده ولی وفقیه در خراسان رضوی بهترین ابزار انجام وظیفه را برای طلاب موقعیت شناسی دانست و عنوان کرد: موقعیت شناسی مربوط به خود ما نیست چرا که این موضوع مربوط به جریان خدمتی ما در مقابل امام عصر است و اگر موقعیت شناس نباشیم نوکری ما مورد قبول نخواهد شد.

وی افزود: موقعیت ها و عناوین در جریان نوکری دخالت ندارد، گاهی طلبه جوان با اخلاص تر از بزرگان است و در مقابل ائمه اطهار دارای مقام بهتر است چرا که برای امام زمان(عج)  موقعیت شناسی و خدمت گزاری مهم است.

آیت الله علم الهدی در محضر امام ارزش افراد را به خدمت گزاری دانست و گفت: ائمه اطهار(ع) به علم، فضل، دانش، موقعیت و سخن آوری های ما احتیاجی ندارند و ارزش ما به این است که کدام نوکر خدمت گزاری امام عصر(عج) را بهتر انجام می دهد.

وی افزود: امروز حوزه نوکری دفاع از دین خداست و موقعیت حال حاضر حتی شاید از زمان بعثت حساس تر  باشد چرا که تمام دنیا از پشت سر و در مقابل علیه اسلام است و در این عرصه خدمت کردن بسیار مهم است.

امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: لشکر دشمن در همه موقعیت های اجتماعی ما وارد شده است و در همه عرصه ها باید با آن مبارزه کرد و با هر فکر انحرافی که همراه دشمن قرار بگیرد باید جنگید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: متاسفانه امروز در مسائل داخلی شرایط جنگ حنین را داریم آدم ها دنبال موقعیت و ثروت هستند و برای ما موقعیتی پیش آمده که باید یک تنه در مقابل صدها نفر بایستیم از این رو بار شما در حال حاضر نسبت به جنگ تحمیلی سنگین تر است چرا که تعداد افراد مخلص در مقابل جریان های استکبار کمتر شده اند و این کمبود اخلاص ها را ما باید درست کنیم.

آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود گفت: اگر موقعیت شناس نباشیم با هر علم و دانشی به درد امام زمان(عج) نمی خوریم و نمی توانیم در این شرایط از اسلام دفاع کنیم از این رو باید این موضوع را در خود پرورش دهیم./864/پ202/ب1

ارسال نظرات