۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۵۸۰۶۶۶
آیت الله مصباح یزدی:

مسؤولان مراقب تروریسم فکری و فرهنگی باشند

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: گاهی دشمن با تروریسم فکری از طریق جنگ نرم و روش های فرهنگی در پی تحقق اهداف خود بوده و با تبلیغات علیه دستگاه ها و مسؤولان به دنبال اختلاف و بدبینی مردم نسبت به نظام هستند.
آیت الله مصباح یزدی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی قم

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با بیان این که یکی از بزرگترین نعمت هایی که خداوند متعال به ما عطا فرموده نظام مقدس جمهوری اسلامی است، اظهارداشت: ایران اسلامی به برکت رهبری های امام رضوان الله تعالی علیه و جانشین شایسته ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) روز به روز در حال شکفتگی و بالندگی است.

وی با اشاره به این که امنیت مادر همه نعمت ها و تامین آن بر عهده نیروی انتظامی است، تصریح کرد: اگر امنیت نباشد هیچ کاری به سامان نمی رسد، اهمیت و عظمت این نعمت را همه کم و بیش می دانند اما دست اندرکاران به دلیل تجربه بیشتر، به اهمیت آن بیش از دیگران واقفند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: گاهی رخنه دشمن فیزیکی و انسانی است مانند کاری که تروریست ها می کنند و گاهی با تروریسم فکری از طریق جنگ نرم و روش های فرهنگی و سایت ها در پی تحقق اهداف خود بوده و با تبلیغات علیه دستگاه ها، مسؤولان و قوای سه گانه به دنبال اختلاف و بدبینی مردم نسبت به نظام هستند.

وی افزود: افراد کم تجربه زود فریب دشمنان را می خورند اما کسانی که از عقل و درایت کافی و همچنین بصیرت اجتماعی و تقوای دینی برخوردار هستند با صبر و شکیبایی و مشورت راه صحیح را انتخاب می کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به حساسیت شهر مقدس قم در عرصه های دینی، سیاسی و بین المللی، افزود: دشمن همواره تلاش می کند تا نقشه های خود را در این شهر عمیق تر و سنجیده تر پیاده کرده و موفقیت هایی به دست آورد.

وی با بیان این که دشمن غافل نیست و از طریق فضای مجازی در پی تخریب فرهنگ کشور است، تصریح کرد: متاسفانه دشمن از فضای مجازی به عنوان ابزاری در داخل خانه ها و دست بچه ها به عنوان اسباب بازی استفاده و فرهنگ دینی کشور را نشانه گرفته است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به این که راه خطرناک پیش روی ما گسست خانواده هاست که فضای مجازی عامل آن محسوب می شود، گفت: بچه ها باید از پدر و مادر تربیت یاد گرفته و عواطف شان رشد کند اما با ورود فضای مجازی به خانواده ها متاسفانه این مهم رو به خاموشی است گویا افرادی بیگانه در زیر یک سقف زندگی می کنند و فرزندان خود محور، خود فکر، خودخواه و بدون احساس و مسئولیت و طلبکار تربیت شده که نتیجه این فرهنگ است.

آیت الله مصباح یزدی با طرح این موضوع که عامل فرهنگی را چگونه باید ساخت و گسترش داد و استفاده کرد، افزود: پیشگیری و درمان در حوزه فرهنگی تنها کار نیروی انتظامی نیست، کار معالجه حتماً با نهادهای فرهنگی است، وظیفه نیروی انتظامی نیست در این رابطه درخواست کند بلکه همه بایستی مشارکت کنند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید با دلسوزی مسؤولان طرح جامعی برای مبارزه با فساد تهیه و ستاد مشترکی باشد که نظارت داشته تا سطح فرهنگ دینی ارتقاء، تقویت و تعمیم یابد.

سردار "عبدالرضا آقاخانی" فرمانده انتظامی استان قم نیز در سخنانی، بر بصیرت افزایی کارکنان و ارتقاء تعاملات با دستگاه های امنیتی و قضائی در رابطه با کاهش جرایم و همچنین لزوم برخورد جدی پلیس نسبت به هرگونه ناهنجاری اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت: برطرف کردن دغدغه های مردم قم در حوزه مأموریتی نیروی انتظامی، جزء اولویت های این نیرو محسوب می شود.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با بیان این که رهنمودهای مراجع معظم تقلید و علمای دین چراغ راه پلیس است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری، همدلی و مساعدت همه مسؤولان ذیربط در خنثی سازی تهدیدات دشمن در حوزه جنگ نرم بویژه آسیب های اجتماعی و اخلاقی موفق باشیم./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات