۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۸۵۷
نعمتی در جمع خبرنگاران:

دولت تضمین داد که مشکلی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

سخنگوی هیأت رییسه مجلس در تشریح نشست غیرعلنی پارلمان گفت: امروز آقای جهانگیری در جمع وکلای ملت اعلام کرد که دولت هیچ محدودیتی برای تامین کالاهای اساسی مردم ندارد.
بهروز نعمتی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی، با اشاره به جزئیات نشست غیرعلنی صبح امروز پارلمان اظهار داشت: جلسه غیرعلنی امروز پارلمان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد. آقای جهانگیری امروز در میان وکلای ملت گفت که دولت برای رفع مشکلات کشور و تامین کالاهای اساسی کشور هیچ گونه مشکلی نداشته و این قول را به نمایندگان مجلس و مردم داد که نیازهای اساسی کشور بدون مشکل خاصی تامین شود. ضمن اینکه تمام کالای موردنیاز مردم در حال تامین است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی درباره بحث‌های صورت گرفته در حوزه فروش نفت نیز گفت: صادرات غیرنفتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 26 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال گذشته جهشی مناسب را تجربه کرده است. صادرات نفت نیز به رغم تمام شیطنت های آمریکایی ها از طراز بودجه ای کشور فراتر رفته و برای صادرات نیز با توجه به اینکه ایران مشتریان خاص خود را داراست، مشکل خاصی نخواهیم داشت.

نعمتی بیان داشت: آقای جهانگیری همچنین در این نشست گفت که باتوجه به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر حضور دولت در صف نخست اقدامات و لزوم هماهنگی امور با قوه مجریه، لازم است مجلس شورای اسلامی هماهنگی های بیشتری با دولت داشته باشد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: بحث کمیته تخصیص ارز هم در این نشست غیرعلنی مطرح شد که جهانگیری با صراحت اعلام کرد که در جلسات این کمیته نیازمندی های گروه های مختلف ارزی پیش بینی و تامین شده است و هیچ گونه بحثی در این باره وجود ندارد و هر زمان که گروه های مختلف نیازمند ارز باشند بعد از بررسی در این کمیته، این مهم در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

نعمتی در پاسخ به خبرنگار رسا درباره بحث تفکیک وزارتخانه‌ها نیز گفت: به طور کلی برای تفکیک وزارتخانه صرفا بحث تفکیک وزارتخانه های تعاون، راه و صنعت مطرح است که مجلس با دو مورد از آن ها مخالفت کرده است ولی بحث تفکیک وزارت تعاون در کمیسیون اجتماعی رای آورده و به تصویب رسیده و به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس بیان داشت: باتوجه به وضعیتی که امروز در کشور وجود دارد تفکیک چند وزارتخانه که قبلا در مجلس با مخالفت مواجه شده بود؛ آقای لاریجانی به عنوان رییس مجلس به معاونان دولت اعلام کرد که همین تشکیلات فعلی دولت ادامه پیدا کند و وزارتخانه‌هایی نیز که با سرپرست اداره می شوند، تعیین تکلیف شده و گزینه های دولت برای این وزارتخانه ها جهت کسب رای اعتماد به مجلس معرفی شوند.

نعمتی درباره برنامه‌های آتی وکلای ملت نیز گفت: مجلس هفته اینده جلسه علنی دارد ولی نمایندگان در هفته بعد از آن برای سرکشی به حوزه های انتخابیه خود خواهند رفت اما اگر دولت همین امروز گزینه های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند،این آمادگی وجود دارد که نمایندگان بخشی از زمان سرکشی خود به حوزه های انتخابیه را به انتخاب وزاری جدید اختصاص دهند./۸۵۶/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات