۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۸۰۹۸۶
حجت الاسلام خرسند:

تصویب FATF به عنوان نقطه ضعف مجلس در تاریخ ثبت خواهد شد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان این که تصویب معاهداتی مانند FATF با غیرت ملی و دینی همخوانی ندارد، تصریح کرد: اگر مجلس FATF را تصویب کند، قطعاً این کار به منزله یک نقطه ضعف در تاریخ مجلس ثبت خواهد شد.
حجت الاسلام محمد خرسند

حجت الاسلام محمد خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که نمی توان به قراردهایی که از سوی غرب طراحی شده اعتماد کرد، گفت: تجربه نشان داده است قراردادهایی که غربی ها بر آن اصرار دارند، یک سری منافع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و یا فرهنگی در پس آن برای خودشان در نظر گرفته اند.

وی با بیان این که از اروپایی ها هم تا به حال حسن نیتی سراغ نداریم، اظهار داشت: این که اروپایی ها بر مسأله FATF اصرار و تأکید دارند نیز جای سؤال است و همچنین با بررسی هایی که صورت گرفته مشخص می شود این کنوانسیون برای جمهوری اسلامی هیچ دستاوری نخواهد داشت.

حجت الاسلام خرسند خاطرنشان کرد: افزون بر همه مطالب گفته شده در زمینه FATF، از مجموع بیانات رهبر معظم انقلاب نیز این گونه برمی آید که ایشان نسبت به این نوع قراردادها خوشبین نیستند و آن ها را به حال کشور مفید نمی دانند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به این که باید بر اساس قوانین بومی با پولشویی و تأمین مالی ترروریسم مبارزه شود، ابراز داشت: زمانی را که مجلس برای FATF سپری می کند باید برای طرح قوانینی بگذارد که استقلال کشور را تأمین کند، نه این که سبب شود تا اختیار جمهوری اسلامی به دست دیگران بیفتد.

وی تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید به جای سپری کردن وقت برای این گونه مسائل، تلاش کند تا مشکلات و معضلات فعلی مملکت همانند بازار ارز و سکه و مواردی از این دست را حل کند، نه این که از این مسائل چشم پوشی کرده و به مرخصی های دوهفته ای بروند و پس از بازگشت نیز به مسائلی همچون FATF بپردازند.

حجت الاسلام خرسند با بیان این که زیبنده نیست در مجلسی که باید عصاره فضائل ملت و نماد مقاومت باشد، قراردادهایی همانند FATF تصویب شود، تصریح کرد: اگر مجلس FATF را تصویب کند، قطعاً این کار به منزله یک نقطه ضعف در تاریخ مجلس ثبت خواهد شد و مردم این را فراموش نخواهند کرد، زیرا این طرح برای کشور هیچ فایده ای ندارد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر این که آمریکایی ها و اروپایی ها نشان داده اند که به قراردادهایی که منعقد می کنند، پایبند نیستند، مطرح کرد: این که برای دریافت یک سری تسهیلات چیزی را امضا کنیم که عاقبت آن مشخص نیست و نادانسته خودمان را متعهد به یک سلسسله الزامات کنیم، با غیرت ملی و دینی همخوانی ندارد.

وی با بیان این که حل مشکلات امروز کشور در گرو تصویب قرارداد FATF نیست، یادآور شد: این نوع قراردادها فشارها و تحریم های اقتصادی را تشدید می کند و تعهداتی ایجاد می کند که در آینده به ضررمان تمام خواهد شد./841/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات