۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۸۱۰۹۰
جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر مطرح کرد؛

ضرورت تخصیص بخشی از هزینه های تجمیع شده موقوفات برای سامان‌دهی زائران

آبفروش گفت: بایستی بخشی از هزینه‌های تجمیع شده موقوفات برای سامان‌دهی زائران وقف شود، چراکه این امر سبب حل مشکلات زوار می‌شود و باید توجه داشت که زائران ما در کشور عراق نباید دچار مشکل شوند.
رحیم آبفروش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رحیم آبفروش دبیر کمیته هماهنگی موکب‌های فرهنگی و فعالیت‌های مردمی در سومین همایش "هیأت‌های فعال در اربعین" که امروز در شبستان کربلای مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به مظلومیت فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار داشت: این مظلومیت با شیرینی شوق وصال به امام حسین(ع) و اربعین زدوده می‌شود.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر ادامه داد: زمانی که میزبانی برخی از طلاب با خانه محقر و کوچک از زوار اربعین در شهرهای مختلف مشاهده می‌شود، کام فعالان جبهه انقلاب اسلامی شیرین می‌شود، چراکه معجزه‌های محبت حسین(ع) را در این روزها دیده می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز جوانان جبهه انقلاب اسلامی با فعالیت جهادی خود، خلأ مسئولیت پذیری بسیاری از مسئولان را پر کرده‌اند، گفت: یقینا این مسیر با مشکلاتی همراه است، چراکه این مسیر با ارباب ما تصویر می‌شود که سختی های دو عالم را برای هدایت ما به جان خریده است.

آبفروش مطرح کرد: در سال جاری خادمان امام حسین(ع) فرصت و رخصت یافتند که نخستین موکب خود را در مسجد مقدس جمکران برپا کنند که مسافران اربعین در مسجد منتسب به حضرت بقیه الله(عج) حضور یافته و با ایشان تجدید بیعت کنند.

وی تأکید کرد: مساله‌ مهم سال جاری، توجه خادمان اربعین به زوار غیر ایرانی اربعین است، برپا شدن موکب‌ها در مسیر زائران پاکستانی و افغانستانی در مرز‌های ایران و این کشورها طعم دیگری دارد.

دبیر کمیته هماهنگی موکب‌های فرهنگی و فعالیت‌های مردمی با بیان این‌که 85 هزار زائر پاکستانی و 110 هزار زائر ایرانی تاکنون برای اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، عنوان کرد: یقینا امسال بیش از 100هزار زائر پاکستانی در اربعین حضور یافته و دو میلیون ایرانی که پرچم گفتمان حسینی و انقلاب اسلامی را برپا می‌کنند، بایستی بهترین برخورد را با زائران پاکستانی داشته باشند.

وی با تأکید بر این‌که در فضای اربعین باید سامان دهی وسیعی وجود داشته باشد، گفت: در کشور عراق، همه موکب‌ها فردای اربعین جمع شده و نیازهای زائران بیش از پیش خود را نشان می دهد، بنابراین بایستی بخشی از نیازهای زائران در این ایام برطرف شود.

وی بیان کرد: بایستی بخشی از هزینه‌های تجمیع شده موقوفات برای سامان‌دهی زائران وقف شود، چراکه این امر سبب حل مشکلات زوار می‌شود و باید توجه داشت که زائران ما در کشور عراق نباید دچار مشکل شوند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر با بیان این‌که هم افزایی فعالان اربعین از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: بایستی ایده‌های خدمت گذاری به خادمان و زائران در بهترین حالت در نظر گرفته شود./876/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات