۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۸۱۷۸۹
مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان:

تحصیل یک هزار و ۵۳۳ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان از تحصیل یک هزار و ۵۳۳ طلبه در حوزه علمیه خواهران لرستان خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۰۰ طلبه جدیدالورود جذب حوزه شد.
حجت الاسلام موسوی. لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان، صبح امروز در همایش طلیعه حضور که در مجتمع فرهنگی لاله برگزار شد، گفت: زنان در جامعه دارای نقش بنیادی هستند.

وی با بیان اینکه مسؤولیت اجتماعی زنان در جامعه گسترده است، افزود: نقش آنان در جامعه اسلامی و انقلاب حیاتی بوده است.

زن، نقش انساز دارد

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فرموده امام راحل در رابطه با بانوان عنوان کرد: بانوان ایران در این نهضت و انقلاب سهم بیشتری از مردان دارند.

وی با اشاره به اینکه زن ها انسان ساز هستند و نقش تربیتی مادر که جامعه به واسطه فرزندان تشکیل می شود انکار ناپذیر است، گفت: انحطاط  یا عدم انحطاط، سعادت و شقاوت جامعه به نقش زنان بستگی دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران لرستان ادامه داد: اگر جامعه امروزی در مسیر درستی حرکت نمی کند به خاطر عدم توجه و کوتاهی زنان و مادران در تربیت فرزندان است، اصلاح و فساد دریک جامعه از نقش زنان در جامعه سرچشمه می گیرد.

وی بیان داشت: حوزه علمیه می تواند در نقش آفرینی زن در جامعه مؤثر باشد، زن در حوزه می تواند نقش فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود را با تعلیمات دینی فرا گرفته و در جامعه سوق دهد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به فعالیت 13 حوزه علمیه خواهران در لرستان خاطرنشان کرد: 10 مدرسه علمیه در سطح دو و سه مدرسه در سطح سه فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت مدارس علمیه سطح سه در شهرهای خرم آباد، دورود و بروجرد ادامه داد: در سطح دو پذیرش با مدرک دیپلم و در سطح سه  با مدرک کارشناسی ارشد پذیرفته می شود.

پذیرش 200 طلبه جدیدالورود در حوزه علمیه خواهران لرستان

حجت الاسلام موسوی یادآور شد: هم اکنون یک هزار و 533 طلبه خواهر در مدارس علمیه استان مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: امسال بیش از 200 نفر پذیرش داشتیم و با توجه به سخت شدن مراحل گزینش نسبت به سال های گذشته با ریزش روبرو بوده ایم./9451//۲۰۳/خ

ارسال نظرات