۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۸۲۹۴۵
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران:

پژوهش سبب عمق بخشیدن به آموزه های علمی طلاب خواهد شد

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از راه های مهم تقویت بنیه علمی طلاب توجه به مسأله تحقیق و پژوهش است، گفت: پژوهش سبب عمق بخشیدن به آموزه های علمی طلاب خواهد شد.
مدیر سفیران هدایت ساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدارس علمیه ساری از آموزش و پرورش به عنوان دو رکن مهم فعالیت های حوزه های علمیه یاد کرد و گفت: با تلاش کنیم تا آموزش ما در سطح مدارس پژوهش محور شود.

وی با بیان این که اگر آموزش در مدارس علمیه بر مبنای تحقیق و پژوهش دنبال شود به طور حتم آثار مثبتی در شیوه یادگیری و تقویت بنیه علمی طلاب خواهد داشت، افزود: آموزش پژوهش محور سطح یادگیری طلاب را افزایش خواهد داد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که گسترش دامنه علمی در جامعه اسلامی مرهون تلاش ها و مجاهدت های علما و فقهای دینی در طول تاریخ است، تصریح کرد: امروز نیز باید با توجه و تقویت تحقیق و پژوهش در مسیر گسترش علم دین گام های بیشتری برداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور حوزه های علمیه در متن جامعه اسلامی هستیم، خاطرنشان کرد: شبهات بسیاری از سوی دشمنان در متن جامعه ترویج شده که نیازمند پاسخگویی مستدل و علمی از سوی حوزویان است.

حجت الاسلام زارع با بیان این که تحقیق و پژوهش بسترهای لازم را برای رونق علمی در مدارس عملیه فراهم می کند، تصریح کرد: اگر حوزه به دنبال تقویت نشاط علمی در میان طلاب است باید تحقیق و پژوهش را در مدارس علمیه تقویت کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یکی از راه های مهم تقویت بنیه علمی طلاب توجه به مسأله تحقیق و پژوهش است، افزود: پژوهش موجب عمق بخشیدن به آموزه های علمی طلاب خواهد شد.

وی به ظرفیت بالای فقه شیعه در پاسخگویی به نیازهای روز جامعه اشاره کرد و با بیان این که با تحقیق و پژوهش می توانیم از این ظرفیت بالای علمی در جهت تأمین نیازهای جامعه بهره گیریم، بیان داشت: باید با تحقیق و پژوهش بیشتر در این مسائل ورود پیدا کنیم تا نیازهای جامعه بر روی زمین باقی نماند.

حجت الاسلام زارع در ادامه سخنان خود با بیان این که تحقیق و پژوهش مسیر را برای اجتهاد هموارتر می کند، تصریح کرد: توجه به پژوهش در حوزه موجب فراهم شدن بسترهای لازم برای تولید علم در حوزه خواهد شد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات