۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۳۱۸۹
اذعان یک بنیاد ضد ایرانی؛

گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در ایالات متحده آمریکا

یک بنیاد ضد اسلامی و ضد ایرانی، در مطلبی به موفقیت جمهوری اسلامی ایران در خاک آمریکا اذعان کرد.
پرچم ایران

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، بعد از آن که مرکز اسلامی الزهرا در شمال فرانسه مورد هجوم پلیس فرانسه قرار گرفت، این بار نوبت به مرکز اسلامی فاطمة الزهرا سلام الله علیها در ایالت جورجیای آمریکا رسیده است تا مورد هجمه دشمنان تشیع و جمهوری اسلامی قرار گیرد.

بنیاد کلاریون، که مدعی مبارزه با جهادگرایی و افراطی گری اسلامی است، روز گذشته در مطلبی مدعی شد که روحانیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در مرکز اسلامی فاطمة الزهرا سخرانی کرده و به ترویج خشونت و جهاد گرایی می پردازند.

این بنیاد در سایت خود نوشت: طبق گزارشهای واصله به بنیاد کلاریون، مرکز اسلامی فاطمة الزهرا در نورکراس (Norcross) جورجیا، از روحانیان بنیادگرای ایرانی دعوت به عمل می آورد و لیست مراسم و سخنرانان مدعو در این مرکز شیعی در ماه نوامبر، موجب نگرانی هایی در مورد چرایی حمایت از این ادئولوژی در آمریکا شده است.

کلاریون نوشت: در ابتدای ماه جاری، مرکز فاطمه الزهرا، از بنیاد الولا (Al-Walaa Foundation)، بنیادی غیر انتفاعی که روحانیان آن مسقیما مورد حمایت رژیم (!) ایران هستند، دعوت به عمل آورده است و از روز 12 تا 14 اکتبر، مراسمی با حضور میرزا محمد علی بیگ، روحانی شیعه که حامی رهبری ایران آیت الله خامنه ای است، در این مرکز برگزار شده است. بیگ در شیکاگو متولده شده اما طبق اعلام وبسایت وی یعنی الولا، در ابتدای دهه 90 میلادی در شهر قم در ایران به تحصیل علم پرداخته است. سخنرانی های وی در ایالات متحده مدرکی بر دیدگاه های افراطگرایانه این روحانی شیعی است.

کلاریون می افزاید: بیگ در سخنرانی خود در محرم سال 2008 در دالاس، در مورد موضوع جهاد سخنرانی کرد.

وبسایت کلاریون در ادامه بدون آن که موضوع و افرادی مورد نظر آقای بیگ را معرفی کند، بخشی از سخنرانی های این روحانی را نقل می کند که گفته است: آنان که در راه خداوند جهاد می کنند، از سوی این حکومت (حکومت آمریکا) تروریست خوانده می شوند اما آنان مورد احترام ما هستند و اگر شما به آنان (جهادگران) احترام نگذارید، هیچ کاری در راستای قرآن انجام نداده اید.

وبسایت کلاریون که حمایت های دست و دلبازانه غرب به ویژه آمریکا از گروه های تروریستی مانند داعش را نادیده گرفته است، در ادامه مطلب خود می نویسد: بیگ در ژوئن سال 2013 یکی سخنرانان سالگرد ارتحال آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بود و در سخنرانی خود بر حمایت از تفسیر (امام) خمینی در مورد ولایت فقیه، تاکید کرد. (امام) خمینی معتقد بود که رهبری عالی ایران، تا پیش از ظهور امام دوازدهم، نماینده خداوند بر روی زمین و رهبر جهان اسلام است.

عصبانیت بنیاد ضد ایرانی کلاریون از اعتقادات امام راحل

کلاریون ضمن ابراز نارضایتی از حمایت آقای بیگ از اصل ولایت فقیه و نیز امام خمینی نوشت: بیگ در سخنرانی های خود از (امام) خمینی تجلیل به عمل آورده و گفته است که «خداوند را شاکریم که ما را هم عصر (امام) خمینی شاهد قرار داد. ما خداوند را همچنین بخاطر حس اسلام و بندگی شاکریم.

این وبسایت در ادامه می افزاید: آقای بیگ همچنین در بخش دیگری از سخنان خود والدین حاضر در سخنرانی را به آموزش فرزندان خود در مورد امام خمینی تشویق کرده و گفته است که «ما و فرزندانمان نیاز داریم که در مورد امام خمینی بدانیم؛ کسی که قهرمان واقعی انسانیت و قهرمان اسلام است».

کلاریون که حقد و کینه خود از امام خمینی (ره) علیه را نمی تواند مخفی کند به ادامه نقل گفتار آقای بیگ در مورد شخصیت امام خمینی (ره) می پردازد و می نویسد: آقای بیگ در ادامه سخنرانی خود گفته است که «او (امام خمینی) به شما می آموزد که چگونه فکر کنید و می آموزد که چه چیزهایی در زندگی شما و در زندگی امت اسلامی از اهمیت برخوردار است». ویدیوهای قدیمی تر از سخنرانی های آقای بیگ در فلوریدا نشان می دهد که پشت سر وی تصاویری از آیت الله خمینی و آیت الله خامنه ای وجود دارد.

کلاریون که گویا رصد کاملی در مورد آقای بیگ انجام داده است می نویسد: بیگ علاوه بر پژوهشگری در بنیاد ولا، عضو هیات علمی مدرسه علمیه امام علی در شهر آدلانتو در کالیفرنیا است. این حوزه علمیه دانشجویان خود را در کلاسهای دینی غوطه ور کرده و آنان را برای اعزام به حوزه های علمیه عراق و ایران آماده می کند.

عقده گشایی بنیاد کلاریون در مورد علمای شیعه

بنیاد کلاریون در مطلب خود با سراسیمگی تلاش در عقده گشایی علیه تمامی مقامات شیعه و ایرانی دارد و این بار می نویسد: قانون اسلامی 1 (فقه یک) یکی از کتابهای درسی حوزه امام علی در فلوریدا، برگرفته از کتاب آیت الله مکارم شیرازی است. آیت الله مکارم شیرازی، عالم برجسته شیعه در قم، یکی از منکران هولوکاست است و خواستار برخورد شدید با فعالان حقوق بشری زن (بخوانید کسانی که کشف حجاب می کنند) بوده است و در آخرین واکنش خود خواستار اعدام صرافان (بخوانید اخلالگران اقتصادی) شده است.

کلاریون در پایان مطلب خود که ابتدا با انتقاد از مرکز اسلامی فاطمة الزهرا سلام الله علیها آغاز شد، به انتقاد از سایر نهاندهای شیعی پرداخت و نوشت: آقای بیگ تنها روحانی افراطگرای شیعی در بنیاد الولا نیست. شیخ اسامه عبدالغنی، روحانی حامی حزب الله، اهل واشنگتن دی سی، از دیگر پژوهشگران بنیاد الولا است. بنیاد کلاریون در ماه سپتامبر، در مورد حمایت های عبدالغنی از حسن نصرالله، رهبر حزب الله گزارشی منتشر کرد.

اعتراف به پیروزی های جمهوری اسلامی ایران

کلاریون در پایان گزارش خود نسبت به گسترش ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در آمریکا احساس خطر کرده و هشدار داد: همانگونه که در گزارشهای مربوط به بنیاد الولا و چند پژوهشگر این مرکز پیداست، ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران در حال گسترش در ایالات متحده است. جمهوری اسلامی ایران، آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ یاد می کند و با موفقیت در حال گسترش عقاید نظام خود در سراسر ایالات متحده است؛ بدون آن که هیچ کسی مانع این فعالیت ها شود.

طبق آنچه که از گزارش بنیاد ضد اسلامی و ضد ایرانی کلاریون بر می آید، این بنیاد علاوه بر تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی، در حقیقت در راستای پاکسازی وجهه اقدامات تروریستی دولت آمریکا و نیز متحدان آن بوجود آمده است. چرا که از منظر چنین بنیادهایی، گروه حزب الله که حامی مردم و خاک لبنان است، تروریست محسوب می شود اما تروریست هایی که در سوریه هزاران نفر را به وحشیانه ترین شکل ممکن به قتل رسانده اند، تنها «پیکارجو» نامیده می شوند و بعضا با کمک هلی کوپتر های آمریکایی به مناطق امن هلی برن می شوند./847/ب۹۵۳/ف

 

ارسال نظرات