۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۵۸۳۲۶۹
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تربیت طلاب در تراز انقلاب اسلامی رسالت امروز حوزه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید طلابی تربیت کنیم تا در آینده بتوانند به نقش و رسالت واقعی خود در برابر اسلام و انقلاب به خوبی عمل کنند، گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت پرورش تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی استفاده کنیم.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار مسؤولان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با اشاره به این که فعالیت های حوزه علمیه در چهار محور آموزشی، تهذیبی، پژوهشی و تبلیغی خلاصه شده است، گفت: حوزه به عنوان یک ظرفیت بالای علمی و تبلیغی می تواند همراه و همگام خوبی برای سایر نهادهای کشور باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر 24 مدرسه علمیه در مناطق مختلف مازندران به غیر از بابل مشغول فعالیت های علمی هستند، افزود: حدود دو هزار و 500 طلبه از پایه اول تا سطوح عالی در این مدارس علمیه به فراگیری علوم حوزوی اشتغال دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مازندران از جمله استان های مهم و اثرگذار در پرورش طلاب و فعالیت های حوزوی است، خاطرنشان کرد: در ادوار مختلف تاریخ شخصیت های مهم و اثرگذار بسیاری در مدارس علمیه این منطقه رشد و نمو پیدا کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه در تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) در جامعه پیشگام هستند، تصریح کرد: با توجه به هجم وسیعی از توطئه های دشمنان علیه این نظام دینی، ضرورت بهره گیری از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه و روحانیت در جامعه ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه همواره برای همکاری با سایر نهادهای انقلابی کشور آمادگی کامل دارد، بیان داشت: تجربه ثابت کرده ورود حوزه و روحانیت در مسائل مهم همواره با موفقیت همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه دفاع از انقلاب و آرمان های نظام را یکی از رسالت های مهم خود می داند، خاطرنشان کرد: مجاهدت های علما و فقهای دینی موجب حفظ دین و ارزش های انقلابی شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز باید طلابی تربیت کنیم تا در آینده بتوانند به نقش و رسالت واقعی خود در برابر اسلام و انقلاب به خوبی عمل کنند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت پرورش تربیت طلابی در تراز انقلاب اسلامی استفاده کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز انقلاب و آرمان های اصیل آن به حمایت و تبلیغ بیشتر نیاز دارند، خاطرنشان کرد: طلاب حوزه های علمیه از جمله اقشار مهم و اثرگذاری هستند که می توانند در حفظ و نشر این آرمان های اصیل که انقلاب ما بر پایه آن بنا شده نقش مؤثری ایفا کنند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات