۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۵۸۳۲۷۳
جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا اعلام کرد؛

درخواست مشارکت برای تامین اسکان ۴۰ هزار زائر پیاده

جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) خواستار مشارکت برای تامین اسکان ۴۰ هزار زائر پیاده شد.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، به نقل از روابط عمومی جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع)، تاکنون ثبت نام 76 هزار زائر پیاده در سامانه جمعیت خدمت‌گزاران قطعی شده و بیش از 35 هزار نفر نیز در نوبت ثبت نام و پیش بینی محل اسکان هستند، هرچند که طبق برآوردها بر میزان این زائران افزوده خواهد شد.

حسین رضایی سخنگوی این جمعیت با اعلام این خبر گفت: تا کنون ظرفیت اسکان برای 110 هزار نفر پیش بینی شده اما طبق برآورد تعداد زائران امسال، برای اسکان 40 هزار زائر به مکان مناسب نیاز داریم و واحد اسکان این جمعیت در صدد تامین این نیاز است.

رضایی افزود: در این خصوص پیگیری‌های متعددی در حال انجام است و از طریق معاونت زیارت استانداری با یگان‌های نظامی مستقر در استان نیز مذاکره شده که بتوانیم از فضاهایی مانند سوله‌های موجود برای اسکان زائران استفاده کنیم. به گفته رضایی، علاوه بر مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظامی در استان، مجاوران امام هشتم(ع) هم می‌توانند در صورت داشتن فضای مناسب مسقف اسکان، در میزبانی از زائران پیاده آن حضرت مشارکت کنند.

وی ادامه داد: کاروان‌های پیاده استان‌های مازندران، گلستان و خراسان جنوبی حرکت خود به سمت مشهد را آغاز کرده‌اند که تا چهارم آبان وارد محدوده استان می‌شوند.

بر اساس آمار ثبت نامی زائران پیاده برای تشرف به مشهدالرضا(ع) در دهه آخر ماه صفر، فضاهای موجود برای اسکان خیل عظیم زائران کافی نیست و لازم است سازمان و ادارات دولتی و همچنین مجاورانی که فضاهای مسقفی با قابلیت استفاده برای اسکان این زائران دارند در اختیار جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده قرار دهند. از سوی دیگر بر اساس اعلام مسئولان فعال در این حوزه، همچنان مشکلاتی برای میزبانی شایسته از این زائران و دلدادگان وجود دارد که کمبود سرویس‌های بهداشتی در مسیر حرکت آن ها، از جمله این مشکلات است و باید برای رفع آن تدبیر شود تا میزبانانی شایسته برای زائران پیاده امام مهربانی‌ها باشیم.

آمادگی پلیس با تامین امنیت زائران پیاده

در آستانه حضور خیل زائران پیاده، اعضای هیئت مدیره جمعیت خدمت‌گزاران با معاون هماهنگی و مدیران واحدهای فرماندهی انتظامی استان نیز دیدار و درباره نیازهای این حوزه گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام سیدمحسن علوی رئیس جمعیت خدمت‌گزاران در این دیدار گزارشی از نیازها و برنامه‌ها برای میزبانی از زائران پیاده ارائه کرد و از نیروی انتظامی خواست مانند سال‌های گذشته در همه حوزه‌های مد نظر با این جمعیت همکاری داشته باشد.

در این جلسه سرهنگ نگهبان معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان نیز ضمن اعلام آمادگی برای تامین نیازهای امنیتی حرکت کاروان‌های پیاده به سمت مشهد مقدس، گفت: امسال علاوه بر اجرای برنامه‌های معمول برای تامین امنیت زائران در حوزه‌های برون شهری و درون شهری، یک دستگاه بالگرد تمامی محورهای ورودی زائران را پوشش خواهد داد.

شایان ذکر است جمعیت خدمت‌گزاران زائران پیاده امام رضا(ع) در خیابان بهار مشهد، نرسیده به میدان شریعتی واقع شده و با شماره تلفن 05138558010 آماده دریافت مشارکت‌های مردمی برای میزبانی شایسته از زائران رضوی است./۸۶۱/د103/ب1

ارسال نظرات