۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۵۸۴۹۱۹

نگاهی به مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد لرستان

حوزه علمیه برادران نورآباد با عنوان بقیه الله اعظم این شهرستان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و هم اکنون با حضور ۱۳۰ طلبه در سطح یک، دو و سه حوزوی مشغول فعالیت است.
حجت الاسلام امیدیان مدرسه بقیه الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حوزه‌های علمیه، قوام اصلی و ستون مهم انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، حوزه‏ علمیه یك موجود همیشه زنده است؛ اما حیات آن به دست ما و هر نسل دیگر است، اگر من و شما زندگى و جوهر حیات را در حوزه تزریق نكنیم، حیات حوزه ضعیف خواهد شد و به نسل هاى بعد نخواهد رسید.

حوزه، اردوگاه امام زمان است

حوزه‌ علمیه‌ کانون اندیشه و تفکر شیعی و سدی در برابر هجمه به دین هستند، حوزه علمیه اردوگاه امام زمان(عج) و طلبگی تداوم رسالت اولیا است.

حجت الاسلام سعید امیدیان، مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حوزه علمیه برادران این شهرستان از سال 86 در مجاورت یک مسجد و توسط حجت الاسلام و المسلمین احمد امیدیان تأسیس شده است.

وی با اشاره به تحصیل طلاب مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد در سطح یک، دو و سه حوزوی افزود: این مدرسه از جمله مدارس ممتاز استان لرستان به شمار می آید و طلاب در این حوزه در سطح سه مشغول تحصیل هستند.

بومی سازی از سیاست های حوزه علمیه برادران نورآباد است

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به سیاست حوزه در زمینه بومی سازی نیروها عنوان کرد: در مدرسه علمیه برادران نورآباد این سیاست اجرا شده است و بخش اداری بومی شهرستان هستند و از بین فارغ التحصیلان این مدرسه 10 استاد مشغول به فعالیت در عرصه تدریس هستند.

وی در ادامه یادآور شد: اساتیدی که در پایه یک تا شش حوزه مشغول تدریس هستند، از طلبه های فارغ التحصیل مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد هستند.

مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد ابراز امیدواری کرد که در زمینه بومی سازی اساتید حوزه علمیه برادران این شهرستان در سطوح بالاتر نیز نیز بتوانیم این سیاست را اجرایی نماییم و با بهره مندی از توانایی طلاب فارغ التحصیل حوزه به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال گذشته و امسال در صدد کسب مجوز برای تدریس طلاب فارغ التحصیل مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد خارج از مدرسه و در دیگر مدارس علمیه استان هستیم.

حجت الاسلام امیدیان به فعالیت پژوهشی طلاب برادر شهرستان نورآباد اشاره و عنوان کرد: طلاب این مدرسه در زمینه پژوهشی در سطح بالایی هستند و در استان لرستان هشت نفر از طلاب به عنوان نخبه معرفی شده اند و از این تعداد چهار طلبه مربوط به مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد هستند.

عضو شورای حوزه علمیه لرستان به انجام فعالیت تبلیغی طلاب برادر شهرستان نورآباد اشاره کرد و گفت: طلاب توانمند در عرصه تبلیغ این مدرسه همواره در مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان، در مناطق روستایی همجوار در مناسبت های خاص و به صورت هفتگی برای تبلیغ و ترویج مذهب شیعی و بیان احکام دین بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: برگزاری یادآوره ها با محوریت یادواره شهدا و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد است.

حجت الاسلام امیدیان خاطرنشان کرد: طلبه های مدرسه علمیه برادران نورآباد همواره در برگزاری راهپیمایی های روز قدس، 22 بهمن، 9 دی و دیگر راهپیمایی ها حضور پر رنگ فیزیکی و فرهنگی دارند.

مؤسس حوزه علمیه برادران نورآباد اظهار داشت: با توجه به گفته رهبر معظم انقلاب که حوزه باید انقلابی باشد، فعالیت حوزه علمیه نورآباد در این سمت و سو پر رنگ است و وارد جناح بندی سیاسی نمی شود، نسبت به اصول انقلاب پایبند و مدافع انقلاب است، حوزه علمیه همواره نظام را برخاسته از درون خود و مولود خود می داند.

وی به وجود مسجد در کنار مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه برادران این شهرستان با جوانان بسیجی تعامل دارد و بخشی از فعالیت ها در کانون شهید امیدیان مسجد صورت می گیرد و همواره حوزه علمیه تعامل خود را با مردم محکم کرده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم به کتابخانه مدرسه علمیه برادران و وجود کتب غنی علمی، دینی و حوزوی در این کتابخانه اشاره و عنوان کرد: افزون بر استفاده طلاب از کتابخانه در بعضی ساعات نیز افرادی از مسجد نیز از کتابخانه حوزه استفاده می کنند.

تحصیل 130 طلبه در مدرسه علیم بقیه الله نورآباد

حجت الاسلام فرزاد سیدیان، مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: 130 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل هستند.

وی با اشاره به تحصیل طلاب به صورت حضوری و غیری حضوری افزود: 10 نفر از طلاب ما که به عنوان روحانیان مستقر و طرح هجرت در حال فعالیت هستند، به صورت غیر حضوری در حوزه تحصیل می کنند.

حجت الاسلام سیدیان در ادامه عنوان کرد: طلاب سطح سه مدرسه علمیه برادران نورآباد نیز 10 نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال 48 نفر ثبت نامی برای ورود به مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد داشته ایم، خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد پس از مراحل پذیرش 15 نفر جذب حوزه شد و هم اکنون در حال تحصیل هستند./9451//۲۰۲/خ

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریم برفی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
عالی
2
0
مجید دوستی
Iran, Islamic Republic of
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
عالی ولی عکس کم هست
2
0