۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۸۵۰۸۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

سه میلیارد و هفتصد میلیون تومان تسهیلات ویژه عمران مساجد و امامزاده‌ها دریافت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در یک سال گذشته ۷۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و سه میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره برای عمران مساجد و بقاع متبرکه استان اخذ شده است.
حجت الاسلام آسوده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در همایش یاوران وقف، با اشاره به اقدامات این نهاد در یک سال گذشته، اظهار کرد: اخذ تسهیلات بانکی بدون کارمزد و بلاعوض برای عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه ازجمله اقدامات صورت گرفته در سال گذشته است.

وی افزود: در این راستا 725 میلیون تومان به‌صورت بلاعوض و سه میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات کم‌بهره دریافت شده است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به فعالیت‌های اداره تحقیق اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در رسیدگی به اسناد درآمد و هزینه، گفت: در این زمینه پنج هزار و 524 مفاصای حساب گرفته و مطابق رویه همه‌ساله به اداره اقتصاد و دارایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه برای اماکن متبرکه هم 168 مفاصای حساب گرفته شده است، اضافه کرد: صدور رأی حکم تولیت برای کسانی که درخواست تولیت دارند یا مدعی تولیت هستند یا عزل متخلف از دیگر اقداماتی است که از سوی اداره تحقیق صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام آسوده با اشاره به اینکه در مدت مزبور 21 مورد گواهی مصرف صادر شده است، افزود: این نهاد برای اراضی موقوفه فاقد وقف نامه بعد از تحقیق و بازرسی، گواهی مصرف صادر می‌کند.

وی اظهار کرد: معاونت توسعه اداره کل اوقاف و امور خیریه هم در راستای جذب اعتبارات دولتی و اعتبارات سازمانی و سفر رهبری فعالیت‌های شایسته‌ای داشته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه 800 میلیون تومان از اعتبارات سفر رهبری مربوط به مسجد جامع بجنورد جذب شده است، ادامه داد: همچنین مبلغ 120 میلیون تومان برای تعمیرات و تجهیزات جذب شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 51 وقف جدید در یک سال گذشته، گفت: در مدت مزبور سه مورد وقف قرآنی داشته‌ایم و اگرچه تعداد موقوفات قرآنی ما در استان اندک است اما اکنون بهتر شده و شمار این نوع موقوفات در حال افزایش است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات