۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۸۵۱۵۰
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران:

تحصیل طلاب در حوزه باید با شناخت و آگاهی همراه باشد

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناخت و آگاهی کامل طلاب از فضای حوزه تأکید کرد.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز به کار مرحله دوم طرح میثاق طلبگی در مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شیرگاه با بیان این که این مرحله از این طرح ویژه طلاب بازمانده از آزمون است، افزود: شرکت این طلاب در این دوره بسیاری ضروری و حائز اهمیت است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مرحله نخست طرح میثاق طلبگی به مدت یک هفته در مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار شد، گفت: در مرحله دوم این طرح چهل نفر از طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان حضور خواهند داشت.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که به دلیل کمبود زمان این دوره به صورت فشرده و در مدت سه روز برگزار می شود، خاطرنشان کرد: طلاب پس از حضور موفق در این دوره سه روزه جهت آغاز دوره تحصیلی به مدارس علمیه استان معرفی می شوند.

وی با تأکید بر این که دوره میثاق طلبگی از جمله طرح های حائز اهمیت در حوزه است، تصریح کرد: طلبه ای که می خواهد برای نخستین بار وارد فضای حوزه شود باید با اصول و مبانی زندگی طلبگی به خوبی آشنا شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که دوره میثاق طلبگی یک فرصت مغتنمی به منظور آشنایی مناسب طلاب با فضای کلی حوزه است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی از طلاب بدون شناخت و آگاهی کافی وارد فضای حوزه می شوند و در مسیر راه با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که شناخت طلبه از حوزه و شرایط حاکم بر آن به موفقیت او در مراحل مختلف زندگی کمک خواهد کرد، تصریح کرد: در این دوره سه روزه اساتید  مجرب با تعامل و ارتباط مناسب با طلاب وضعیتی از فضای کلی حوزه را برای آنها ترسیم خواهند کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت امروز حوزه سنگین تر از هر زمان دیگری است، خاطرنشان کرد: حوزه امروز باید طلابی نخبه، مهذب و انقلابی تربیت کند و پرورش دهد چون مدیریت و آینده نظام اسلامی به نقش آفرینی صحیح آنها بستگی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در این دوره یک برنامه جامع تربیتی، اخلاقی، ورزشی و مشاوره ای برای طلاب در نظر گرفته شده است، گفت: سه کتاب رسم طلبگی، اخلاق طلبگی و نظام آموزشی حوزه از سوی اساتید مجرب برای طلاب حاضر در این دوره تدریس خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات