۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۵۸۶۳۰۸
رییس مرکز پژوهش‌های صدرا:

سکوت در برابر جنایات سعودی لکه ننگی بر دامن کشورهای غربی است

رییس مرکز پژوهش های صدرا گفت: سکوت در برابر جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم بی‌پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح‌های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، لکه‌ای سیاه بر دامن کشورهای غربی است.
حجت الاسلام رضا غلامی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، رئیس مرکز پژوهش های صدرا گفت: مشاهده تصاویر کودکان گرسنه و بیمار یمنی قلب هر انسانی که عواطف انسانی در او زنده است را به درد می آورد. در جهانی که ادعای حقوق بشر و دموکراسی گوش فلک را پر کرده و عده ای برای آزار به ناحق یک حیوان یقه پاره می کنند، ماههاست چند ده هزار تن از کودکان و زنان مظلوم یمنی تحت بی رحمانه ترین تجاوز و کشتار با سلاح های امریکایی و اروپایی هستند و مدعیان حقوق بشر سکوت کرده اند.

غلامی افزود، سکوت در برابر جنایت های رژیم سعودی علیه مردم بی پناه و کودکان و زنان یمنی و حتی فروش سلاح های مدرن به سعودی برای کشتار این مردم، یک لکه بزرگ و سیاه بر دامن کشورهای غربی است و تاریخ این واقعیت تکان دهنده را فراموش نخواهد کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر، جای تعجب است که کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان هم تحرک لازم را ندارند و فقط نظاره گر این همه ظلم و ستم در یک کشور اسلامی هستند. اگر کشورهای اسلامی و سایر کشورهایی که همچنان آزادگی خود را در برابر امریکا حفظ کرده اند و رشوه ها و تهدیدات رژیم سفاک سعودی آنها را کر و کور نکرده است وارد میدان شوند، لااقل جلوی تداوم وحشیگری های سعودی علیه مردم یمن گرفته می شود.

غلامی اظهار داشت: در کشور خود ما توقع از علما و بزرگان، افراد پرنفوذ و تشکل های مردمی این است که کاری بکنند و با برقراری هزاران تماس با چهره های فرهنگی، جهان را نسبت به ابعاد جنایاتی که در یمن علیه کودکان و زنان یمنی می شود آگاه کنند؛ مسلما می توان با طرح و تبادل ایده های گوناگون برای مواجهه با این ظلم بزرگ، و با فشار افکار عمومی، به این وضع غیرانسانی خاتمه داد.

رئیس مرکز پژوهش های علوم انسانیِ اسلامی گفت : کم ترین کاری که امروز تشکل های مردمی در ایران باید انجام بدهند جمع آوری کمک های مردمی برای تهیه و ارسال غذا و دارو برای کودکان و زنان یمنی است؛ حتی باید هلال احمر خودش را در این موضوع مسئول تلقی کند و با کمک هلال احمر و صلیب سرخ های سایر کشورها نسبت به این موضوع بی تفاوت نباشد.

وی افزود : مردم ایران حتی اقشار کم درآمد و ضعیف علاقمند هستند به مردم یمن کمک کنند و بی علاقگی مرفهان بی درد به کمک به مظلومان جهان و عکس العمل سرد و تمسخرآمیز آنها در این نوع موارد تاثیری در مردم ما ندارد لذا باید مسیر برای جمع آوری کمک های مردمی و ارسال آن به یمن باز شود./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: فارس

ارسال نظرات