۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۵۸۶۴۱۶
مولوی عبدالحمید:

اجرای دستورات قرآن و اسلام راهکار ایجاد وحدت بین مسلمانان است

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه اختلافات کشورهای اسلامی باید آسیب شناسی شود، گفت: قرآن و پیامبراکرم(ص) دو اصل مشترک برای وحدت مسلمانان هستند.
مولوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان، امروز در اجلاس نوبت عصر سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: امروز در شرایطی گرد هم جمع شده‌ایم که جهان اسلام با بحران‌ها و چالش‌های فراوانی روبرو شده و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود در جوامع اسلامی آن است که این مشکلات آسیب شناسی نمی‌شود که مشخص شود این چالش‌ها از کجا نشات می‌گیرد.

مولوی عبدالحمید با طرح یک پرسش ادامه داد: جوامع اسلامی باید بیاندیشند چرا در یمن هر ساعت یک کودک یمنی از گرسنگی جان می‌دهد؟ روزی همه جوامع اسلامی در خوشی بودند و زندگی خود را داشتند، امروز باید بدانیم ریشه و علت مشکلات از کجاست.

امام جمعه اهل سنت زاهدان ابراز کرد: ما ملتی هستیم که شخصیتی مانند پیامبراکرم(ص) داریم شخصیتی که همه مسلمانان به ایشان افتخار می‌کنند، ما کتاب قرآن داریم که دیگرانی مانند کشورهای اروپایی آن را ندارند؛ ما با این همه افتخارات چرا باید در میان مشکلات باشیم.

وی راه برون رفت از مشکلات را عمل کردن به آیات الهی و احکام دین بیان کرد و گفت: قرآن و پیامبراکرم(ص) دو اصل مشترک برای وحدت مسلمانان هستند تمام مشکلات امروز ما از آنجا نشات می‌گیرد که به درستی از این دو گوهر و پایه اصلی دین استفاده نشده است.

مولوی عبدالحمید ادامه داد: اندیشمندان باید در این زمینه چاره اندیشی کنند تا مسلمانان به سوی دین بازگشت داشته باشند چرا که راه نجات از مشکلات تبعیت از قرآن کریم و سیره نبوی است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با تاکید بر اینکه همه کشورها باید مذاهب اسلامی را به رسمیت بشناسند، اظهار داشت: همه کشورهای اسلامی باید به برادران شیعه احترام بگذارند و حقوق آنان را رعایت کنند، همچنین حقوق اهل سنت نیز باید رعایت شود و عدالت و آزادی آنان تامین شود.

وی افزود: تفاوت‌ها اگر از بین برود و براساس احکام دین عمل شود وحدت در جوامع اسلامی محقق می‌شود؛ ادیان، افکار، مذاهب و اقوام باید دیده شوند.

مولوی عبدالحمید  در پایان با تاکید براینکه کشورهای اسلامی نباید در مقابل یکدیگر قرار گیرند، خاطرنشان کرد: اسلام دین عمل است و ما باید عملگرا باشیم خداوند به ما فرمان اتحاد داده و این امر با شعار محقق نمی‌شود و در این زمینه عمل کردن لازم است./813/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات