۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۸۶۵۳۹

اذعان رژیم منامه به قطعی نشدن نتایج در ۷۷.۵ درصد حوزه های انتخاباتی

وزیر دادگستری رژیم بحرین با اعلام به دور دوم کشیده شدن ۳۱ حوزه انتخاباتی از مجموع ۴۰ حوزه، مهر تایید دیگری بر آزاد نبودن این انتخابات زد.
انتخابات بحرین

به گزارش بين الملل خبرگزاری رسا به نقل از وب سایت خبری «مرآت البحرین»، «خالد بن علی آل خليفه» وزیر دادگستری رژیم بحرین از به دور دوم کشیده شدن ۳۱ حوزه انتخاباتی از مجموع ۴۰ حوزه خبر داد. این اذعان وزیر دادگستری بحرین به معنای قطعی نشدن انتخاب یک نامزد در ۳۱ حوزه انتخابی است.

به گزارش مرآت البحرین، به دور دوم کشیده شدن انتخابات در ۳۱ حوزه به این معناست که هیچ نامزدی در حوزه وجود ندارد که مورد تایید اکثریت رای دهندگان باشد. بنابراین، ۷۷.۵ از حوزه های انتخابی نتوانستند نتیجه آراء را به سود یک نامزد رقم بزنند.

بنا بر این گزارش، سخنان وزیر دادگستری بحرین در واقع مهر تایید دیگری بر اظهارات اخیر حسین الدیهلی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی است که نسبت مشارکت در این انتخابات که این رژیم آن عروسی انتخاباتی خوانده بود را تنها بین 28 تا 30 درصد اعلام کرده بود.

معاون دبیرکل جمعیت وفاق بحرین پیشتر اعلام کرد که دولت برای جلوگیری از انتقال واقعیت انتخابات پارلمانی و شوراها، محدودیت های شدیدی برای رسانه ها وضع کرده است.

الدهیلی اظهار داشت که سازمان های بین المللی نسبت به مشروعیت انتخابات بحرین تردید دارند و این انتخابات نمی تواند هیچ مشروعیتی داشته باشد.

رژیم بحرین در حالی انتخابات مجلس و شهرداری ها را برگزار کرد که آزاد بودن آن به دلیل سرکوب مردم، ممانعت از حضور جریان های رقیب و تحریم مخالفان، زیر سوال رفته بود و سازمان های حقوقی بشری از آن به عنوان انتخاباتی فرمایشی که توسط اقلیت حاکم برگزار می شود، نام بردند.

 

ارسال نظرات