۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۸۶۶۰۶
آیت‌الله اعرافی:

انقلاب با وجود هجمه همه جانبه دشمن پای آرمان های الهی ایستاده است

مدیر حوزه های علمیه گفت: انقلاب اسلامی با وجود هجوم و کارشکنی‌های سنگین استکبار همواره از استقلال و آرمان‌های الهی خود حفاظت کرده و به حمایت و پشتیبانی از مظلومان و محرومان پرداخته است.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه امروز در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در نشست عمومی 40 سالگی انقلاب اسلامی که در هتل آزادی سالن زرین برگزار شد، گفت: کشور ایران طی 40 سال گذشته پرونده درخشانی در حوزه‌های علمی و آموزشی به دست آورده است.

وی افزود: با نگاهی به پیشرفت‌های علمی کشورمان طی دهه‌های اخیر، مشاهده می‌شود که انقلاب اسلامی با وجود هجوم و کارشکنی‌های سنگین استکبار همواره از استقلال و آرمان‌های الهی خود حفاظت کرده و برای حمایت و پشتیبانی از مظلومان و محرومان بهای سنگینی پرداخته است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران طی 40 سال گذشته با حفظ آرمان‌های الهی در راستای وحدت و دفاع و حمایت از مظلومان دستاوردهای بزرگی به دست آورده است، عنوان کرد: ملت ایران همواره در مقابل توطئه و هجوم دشمنان ایستادگی کرده و در عین حال سایر امت اسلامی را از دستاوردهای بزرگ درون مرزی خود محروم نکرده است.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه دستاوردهای ایران در دوران انقلاب در عرصه‌های فراوانی بوده است، گفت: تنها بخشی از این دستاوردها به علوم دانشگاهی و حوزی تعلق دارد، در ایران دو نظام دانشگاهی به علوم پایه پرداخته و یک نظام آموزش عالی به علوم انسانی می‌پردازد.

وی با بیان اینکه سیاست، آمار و ارقام حوزه‌های آموزشی 20 شاخص دارند، عنوان کرد: راهنمای حرکت علمی و بهره‌مندی کشور از اسناد پیشرفت، ایجاد یک ساختار جامع برای سطوح مختلف حوزه و دانشگاه، اختصاص یک و نیم درصدی از تولید ناخالص برای پژوهش، برآورد مراکز و دانشگاه‌ها، وجود  100 هزاران استاد و مدرس دانشگاهی، تنها بخشی از این شاخصه‌ها هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران 500 شهر دانشگاهی وجود دارد، اظهار کرد: این مراکز آموزش و علمی به روی همه باز است در کشور ما آموزش‌ها فقط دولتی نیست بلکه نیمه خصوصی و خصوصی وجود دارد، حوزه‌های علمیه مستقل از دولت، با نظارت رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید اداره می‌شوند.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه علوم انسانی با رویکرد اسلامی نیاز امروز ما است، گفت: در این زمینه حوزه‌های علمیه با باز کردن درهای خود به روی همه مذاهب دنبال تولید علم است،  کشورمان ایران با یک نگاه فرامذهبی و فراملی به تولید علم پرداخته است که می‌تواند الگوی همه کشورها شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز جهان اسلام برای تولید علم به هم افزایی نیاز دارد، ایران تنها کشوری است که با نگاه فرامذهبی و فراملی به تولید علم پرداخته و سایر کشورها را نیز به این رویکرد دعوت کرده است./۸۱۳/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات