۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۸۶۶۴۴
محقق:

ترویج تکفیر حربه دشمن برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان است

معاون رییس اجرایی کشور افغانستان جریان تکفیری را حربه استعمار و نظام سلطه دانست و گفت: آنان با ترویج تفکر افراطی و تکفیری به دنبال بر هم زدن اتحاد مسلمانان هستند بنابراین مسلمانان در مقابله این توطئه باید حول محور توحید با یکدیگر متحد شوند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  سید حسین محقق معاون رییس اجرایی کشور افغانستان، امشب در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت وحدت میان امت اسلامی یک وظیفه دینی و اجتماعی بوده و در آیات و روایات تاکید فراوانی به وحدت و اجتناب از تفرقه و اختلاف شده است.

محقق با تاکید بر اینکه وحدت برای عزت و حیات مسلمانان امری لازم و ضروری است، عنوان کرد: امروز مستکبران برای آن‌ که به منابع و ثروت‌های طبیعی مسلمانان سلطه یابند دست به تفرقه افکنی میان امت اسلامی می‌زنند.

معاون رییس اجرایی کشور افغانستان با بیان اینکه امروز در تمام کشورهای اسلامی دست تفرقه انداز دشمنان وجود دارد، اظهار داشت: آنها تابع همان شعار کهنه استعمار که می‌گویند "تفرقه بینداز و حکومت کن" هستند و تلاش میکنند بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند.

وی ایجاد گروه های تکفیری را حربه استعمار دانست و گفت: دشمنان با ترویج تفکر افراطی و تکفیری به دنبال بر هم زدن اتحاد مسلمانان هستند بنابراین مسلمانان در مقابله این توطئه باید حول محور توحید با یکدیگر متحد شوند.

 محقق با اشاره به اینکه مستکبران در کشور افغانستان نیز با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی درصدد ایجاد جنگ مذهبی بودند، عنوان کرد: در عملیات‌های انتحاری افغانستان انسان‌های بی گناهی حتی در مساجد به شهادت رسیدند، کشتار مردم در مساجد کار مسلمانان نیست.

معاون رییس اجرایی کشور افغانستان با بیان اینکه اختلاف و دشمنی بین مذاهب توطئه دشمن است، گفت: برای دشمن شیعه و سنی فرقی ندارد چرا که آنان با اصل اسلام مخالفت دارند از این رو با حربه تکفیر درصدد ایجاد تفرقه و ضربه زدن به اسلام هستند.

وی تاکید کرد: لازم است در زمینه بیداری جوامع اسلامی اقداماتی انجام شود تا مسلمانان به توطئه دشمنان بیشتر آگاه شوند.

محقق با تاکید براینکه قدس محور وحدت مسلمانان است، خاطرنشان کرد: ما نیابد از قدس دست برداریم و باید مراقب تفکر افراطی و تکفیری باشیم تا مبادا دشمنان اذهان عمومی را از قدس منحرف کنند و علمای اسلام تلاش خود را به کار گیرند تا قدس به صاحبان اصلی آنان بازگردد./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات