۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۵۸۶۶۵۷
در اختتامیه کنفرانس وحدت مطرح شد؛

معامله قرن توطئه‌ استکبار برای تقویت رژیم صهیونیستی و حذف فلسطین است

اندیشمندان اسلامی یهودی‌سازی قدس را خطرناک‌ترین اقدام صهیونیسم دانستند و تأکید کردند: معامله قرن توطئه دشمنان است تا مسلمانان با یکدیگر متحد نشوند و از این رهگذر اهداف شوم خود را اجرایی کنند.
معامله قرن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم محمد محمد الدیلمی عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن، امشب در مراسم اختتامیه سی و دومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، گفت: بزرگ‌ترین نعمت خداوند، نعمت هدایت است.

وی افزود: خداوند انسان‌ها را به واسطه پیامبراکرم(ص) از ظلمت به روشنایی آورد و بر آنان منت گذاشت تا به وسیله پیامبر به حکمت دست یابند و توصیه فرمود تا وحدت داشته باشند و از تفرقه و اختلاف اجتناب کنند.

عضو دفتر سیاسی انصار الله یمن با تأکید بر اینکه در دین مبین اسلام مسلمانان باید اهل انجام کارهای نیک مانند امربه‌معروف و نهی از منکر باشند، ابراز کرد: مسلمانان بهترین امت‌ها هستند آنان در برابر مستکبرانی همچون آمریکا و آل سعود و رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کنند و زیر بار ذلت نمی‌روند.

محمد الدیلمی با بیان اینکه وحدت عزت‌آفرین است، خاطرنشان کرد: برادران یمنی با تمسک به قرآن کریم در مقابل دشمنان پیروز خواهند شد و این وعده خداوند است.

در ادامه طاهر المصری نخست‌وزیر سابق اردن گفت: جوامع اسلامی امروز بیش از هرزمانی به افکار توحیدی و بازگشت به اصالت اسلامی خود نیازمند هستند.

وی افزود: امروز دشمنان با مسائل سیاسی سرنوشت ملت‌های اسلامی را به سمت‌وسوی تفرقه و اختلافات هدایت می‌کنند.

نخست‌وزیر سابق اردن یهودی‌سازی قدس را خطرناک‌ترین اقدام صهیونیستی بیان کرد و اظهار داشت: آنان می‌خواهند فلسطین را سرزمین خود معرفی کنند ازاین‌رو لازم است علمای اسلام متحد شده و وطن اصلی مسلمانان را از رژیم غاصب صهیونیسم بازستانند و فلسطین را پایتخت مقاومت و استواری قرار دهند.

در ادامه شیخ محمدامین عثمانی معاون رییس مجمع الفقه هند، گفت: با توجه به شرایط کنونی مهم‌ترین مسأله مسلمانان رسیدن به وحدت است.

وی بابیان اینکه وحدت رسالت جاویدان برای تمام انسانیت و بشریت است، ادامه داد: مردم هند سالیان سال است که در مراحل مختلف همراه انقلاب اسلامی ایران بوده و آرمان‌های انقلاب اسلامی را تأیید کرده است.

معاون رییس مجمع الفقه هند اخلاص را لازمه رسیدن به وحدت در جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: بدون اخلاص وحدت در میان امت اسلامی محقق نمی‌شود.

در ادامه زهید جنید عضو جنبش امل لبنان، گفت: ایران همواره در برابر توطئه دشمنان مقاوم بوده و به دفاع از فلسطین برخاسته درحالی‌که برخی کشورهای عربی که عرب‌زبان هستند علیه فلسطین اقدام می‌کنند.

وی افزود: معامله قرن توطئه دشمنان است تا مسلمانان با یکدیگر متحد نشوند و این طرحی آمریکایی و به نفع صهیونیسم است. اتحاد ربطی به سنی و شیعی بودن ندارد کشور فلسطین کشوری سنی نشین و ایران کشوری شیعه است اما ایران سالیان سال است که از فلسطین حمایت می‌کند./813/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات